וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברמוביץ' רכש מכונת קידוח ב-160 מיליון דולר

נמרוד הלפרן

27.3.2008 / 22:46

שמועות, כי הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, מקווה לנצל את המכונה הגדולה מסוגה בעולם לקידוח מנהרה מרוסיה לארה"ב

חברת הבנייה הרוסית אינפרא סטרוקטורה, שבבעלות המיליארדר רומן אברמוביץ', הודיעה אתמול על רכישת מכונת קידוח המנהרות - הגדולה מסוגה בעולם - תמורת יותר מ-160 מיליון דולר. כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי מייל".

מכונת המנהור בחתך מלא (עגול), הפועלת בשיטת הקידוח והכרסום, תשמש לפרויקטים בעיר סוצ'י, עיר נופש השוכנת על חוף הים השחור, אשר תארח את אולימפיאדת החורף בשנת 2014, וכן בפרויקטים במוסקווה וערים נוספות ברוסיה, מסר דובר אינפרא סטרוקטורה.

עם זאת, בעקבות ההודעה על רכישת המכונה, אשר אספקתה צפויה בתוך שנתיים, רווחו שמועות כי אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי והאיש השני הכי עשיר ברוסיה עם הון מוערך של 23 מיליארד דולר, מקווה לנצל את המכונה לקידוח מנהרה מתחת למיצר ברינג - מצב ים המפריד בין סיביר בנקודה המזרחית ביותר ביבשת אסיה - לבין כף הנסיך מוולס שבאלסקה, הנקודה המערבית ביותר באמריקה הצפונית. בכך יתאפשר מעבר יבשתי בין אמריקה לבין אסיה. עם זאת, דוברו של אברמוביץ' במוסקווה, ג'ון מאן, אמר בתגובה כי אין ממש בשמועות.

מנהרה כזו, אם כרייתה אמנם תצא לפועל, תהיה באורך של יותר מ-100 קילומטר - כפליים מאורכה של המנהרה המחברת בין בריטניה לצרפת. לפי ההערכות צפויה עלות פרויקט זה להגיע לכ-70 מיליארד דולר, ולכלול רכבת מהירה, צינורות להובלת נפט וגז טבעי וכבלים אופטיים.

תוכניות לקידוח מנהרה אשר תחבר בין רוסיה לארה"ב הועלו לראשונה כבר לפני כמאה שנים בתקופת הצאר ניקולס השני, אולם התפוגגו לאחר פרוץ מלחמת העולם הראשונה והמהפכה הקומוניסטית ברוסיה. הרעיון שב ועלה לאחר התמוטטות ברית המועצות, אולם שוב נזנח לאחר המשבר הכלכלי ברוסיה בשנת 1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully