וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמנטכל מבקשת מבית המשפט לעכב בידיה את המקרקעין עליהם מוקם פרויקט דיזינגוף-פרישמן

אלי דניאל

11.10.2001 / 18:08

לטענתה, גרנד סנטר וטרנסגלובו ישראל, בעלות הזכויות בפרויקט, חייבות לה כ-10.1 מיליון שקל בגין עבודות שבוצעו על ידה

החברה הקבלנית צמנטכל ב.קוטיק , והחברה הבת שלה צמנטכל קרקע ומבנים, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה לסעד הצהרתי, על פיו עומדת להן זכות עיכבון במקרקעין המצויים בצומת הרחובות דיזנגוף-פרישמן בתל אביב, שם מוקם פרויקט "דיזינגוף-פרישמן", וכן במיטלטלין ובציוד המצוי על אותם מקרקעין.

לטענת צמנטכל, העיכבון נועד להבטחת חוב בסך של כ-10.1 מיליון שקל שאותו חייבות להן גרנד סנטר וחברת טרנסגלובו ישראל (1994), החברה הבת של יוניקורן .

צמנטכל טוענת - באמצעות עו"ד אייל סילמן ממשרד עוה"ד טלמור, שפיגלמן, שילה, דיחנו ושות' - כי בינה ובין גרנד סנטר (אשר שמה הקודם היה, מיניסנטר) ושלוש חברות נוספות - מרכז תל אביב, אלסקה מימון וטרנסגלובו ונטשרס - נחתם הסכם על פיו התחייבה צמנטכל לבצע עבודות דיפון, חפירה, עיגון וכלונסאות בפרויקט. לטענת צמנטכל, בין הצדדים הוסכם כי התמורה עבור העבודות תיקבע על פי מדידה בפועל של כל הכמויות שבהסכם, והכפלתן של כמויות אלה במחיר ליחידת מדידה הנקובה בהסכם.

צמנטכל מוסיפה כי מדי חודש הגישה את החשבונות עבור כל חודש עבודה שחלף. לטענתה, במהלך העבודה הודיע לה אליהו קחטן, מבעלי השליטה בגרנד סנטר וביוניקורן, כי הזכויות והחבויות בפרויקט הועברו לידי גרנד סנטר וטרנסגלובו, ובהתאם להודעה זו היא העבירה את החשבונות לתשלום לידי הנתבעות, ותשלומים אלה, ככל ששולמו, שולמו על ידן.

עוד טוענת צמנטכל כי בגין עבודות הדיפון שבוצעו על ידה, וכן בעבור עבודות השפלת מים, ביסוס, בטון ועבודות נוספות, חבות לה הנתבעות סך של כ-4 מיליון שקל. בעבור עבודות השלד שבוצעו על ידי החברה הבת, צמנטכל קרקע ומבנים, חייבות הנתבעות כ-5.7 מיליון שקל.

בניית הפרויקט לא הסתיימה עד היום. בהקשר זה טוענת צמנטכל כי היא עודנה מחזיקה באתר הפרוייקט מנוף וציוד נוסף המצריכים שמירה. לטענתה, המנוף נותר באתר מפני שעלויות הפירוק שלו הן גבוהות ביותר, ובשלב זה, מכיוון שטרם הושלמה הבנייה, אין טעם להוציאו ולפרקו. לטענתה, בשל הותרת המנוף וציוד נוסף באתר הבנייה, כמו גם בשל הוצאות המשירה על המנוף והציוד, נגרמו לה הוצאות נוספות בהיקף של כ-386 אלף שקל, כך שסך החוב מסתכם בכ-10.1 מיליון שקל.

לטענת צמנטכל, מאז תחילת ביצוע העבודות בפרויקט ובמשך כל תקופת ביצוע העבודות על ידה, היא החזיקה את אתר הפרויקט סגור ומגודר, ובידיה אף החזקה הבלעדית במקרקעין. לאור האמור, טוענת צמנטכל, ובהתאם להוראות סעיף 5 לחוק חוזה קבלנות, עומדת לה זכות עיכבון על המקרקעין כמו גם על והמיטלטלין המצויים עליהם, ובשל כך היא מבקשת כי בית המשפט יעניק לה סעד הצהרתי.

כתב הגנה טרם הוגש (ת.א. 2363/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully