וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפסטרים תסגור את משרדיה בישראל ותציע ל-40 עובדים לעבור למטה החברה בפאלו אלטו

נתן ליפסון

11.10.2001 / 17:20

כך נודע ל-TheMarker.com; מנהל הפיתוח של החברה: "הצעדים תוכננו כך שיקטינו את קצב שריפת המזומנים כדי שנוכל למשוך עוד שנתיים של הפסדים"

חברת הסטארט אפ הישראלית אפסטרים (AppStream), שגייסה עד כה כ-45 מיליון דולר מכמה מגופי ההשקעה היוקרתיים ביותר בעולם, החליטה לסגור את מרכז הפיתוח שלה בישראל - כך נודע ל-TheMarker.com.

אפסטרים תציע ל-40 מתוך 50 העובדים שהיא מעסיקה כאן לעבור למטה החברה בפאלו אלטו שבלב עמק הסיליקון. החברה מעסיקה כ-40 עובדים נוספים בפאלו אלטו.

"החברה מצויה בתהליך של התארגנות לקראת השנתיים הבאות", אומר מנהל מרכז הפיתוח של אפסטרים, אביטל הרשושנים. "הגענו למסקנה שלא מספיק רק לבצע קיצוץ בקצב שריפת המזומנים, וכי יש גם צורך בקיצוץ חכם ובהתייעלות. המטרה היא ליצור חברה גמישה ויעילה, כשמבחינתנו זה אומר שהפיתוח נמצא קרוב לשוק וללקוחות. הלקוחות צריכים ארגון גמיש שיכול לענות במהירות לדרישות שלהם.

"בנושא הכספי - להחזיק חברה בארץ זה אומר תקורות, ועדיף לנו לייעל בתקורות ולא במגזר היצרני, כלומר באנשי הפיתוח, השירות, השיווק וכו'. הצעדים שאנחנו נוקטים תוכננו כך שיקטינו את קצב שריפת המזומנים, כדי שנוכל למשוך עוד שנתיים של הפסדים". לדברי הרשושנים, בקופת החברה נותרו כ-17 מיליון דולר.

סגירת משרדי החברה בישראל תביא ככל הנראה לכך שרבים מעובדי החברה יעזבו אותה מכיוון שלא יסכימו לעבור לפאלו אלטו. בסיכומו של דבר צפוי איפוא כי הצעד שעליו הוחלט יביא להקטנה משמעותית במצבת כוח האדם של החברה - גם אם הדברים אינם מוצגים כך.

אפסטרים הוקמה ב-1999 על ידי אורי רז, ובשיא פעילותה מנתה כ-150 עובדים, מהם כ-80 במטה שבפאלו אלטו והשאר במרכז המחקר והפיתוח שלה בתל אביב.

מאז היווסדה גייסה אפסטרים סכום כולל של 44.5 מיליון דולר. באוקטובר 2000 השלימה סבב גיוס הון פרטי בהיקף של 35.5 מיליון דולר לפי שווי של כ-105 מיליון דולר אחרי הכסף.

בין המשקיעים בחברה נמצאים אוורגרין הישראלית, בנקי ההשקעות האמריקאיים גולדמן סאקס ודויטשה בנק אלכס בראון, אינטל קפיטל, זרוע השקעות ההון סיכון של אינטל, סאן מיקרוסיסטמס , קומפיוטר אסושיאייטס (CA), מיצובישי היפאנית, קרנות ההון סיכון דרייפר פישר ו-JK&B Capital וכן מייסד יצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום - אנדרו ויטרבי.

במאי האחרון נכללה אפסטרים ברשימת 100 חברות הסטארט אפ ה"חמות" לשנה הקרובה של מגזין ההיי-טק האמריקאי "Upside". אפסטרים הוקמה על בסיס טכנולוגיה שמטרתה לאפשר שימוש מרחוק ביישומים, תוך התבססות על מודל סטטיסטי מורכב. החברה ביצעה כמה התאמות של המודל העסקי שלה, ועתה היא מתמקדת בעיקר בסקטור הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully