וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: קבוצת אי.די.בי ומניות הביטוח משכו את המעו"ף לעלייה של 1.8%

אילן מוסנאים

11.10.2001 / 17:09

מחזור המסחר בינוני - 284 מיליון שקל; מניות הבנקים בלטו בירידות; מניות הארביטראז' רשמו עליות שערים חדות; מימושים באלביט מערכות ומגל; לנתוני המסחר בבורסה

הבורסה התל אביבית המשיכה היום את המגמה החיובית שאיפיינה את המסחר בשבוע שעבר, והמדדים הכבדים ננעלו בעליות שערים חדות של כ-1.7%.

המסחר בבוקר, שנהנה מרוח גבית חזקה בדמות העליות החדות אמש בנאסד"ק, נפתח בעליות שערים של כ-1%. העליות נמשכו לאורך כל היום, כשהמסחר מושפע לטובה מהאווירה החיובית בבורסות אירופה ובחוזים על הנאסד"ק, ובשיא חצה מדד המעו"ף את רמת ה-391 נקודות בעלייה של 1.95%.

פתיחת המסחר החיובית בנאסד"ק עם עלייה של עוד 3% תרמה להמשך המגמה החיובית בתל אביב, ובסיום המסחר נסגר המעו"ף בעלייה של 1.82% לרמה של 390.87 נקודות. מדד תל אביב 100 ננעל בעלייה של 1.72% לרמה של 377.14 נקודות, והתל-טק נסגר בעלייה של 2.6%. מחזורי המסחר היום היו בינוניים והסתכמו ב-284 מיליון שקל.

בנק ישראל מכחיש הפרסומים לגבי שינויים בהפרשה לחומ"ס

פעילים בשוק ציינו כי העליות היום הושפעו באופן בלעדי מהאווירה החיובית בנאסד"ק, כשהבנקים שהמשיכו לסבול מחולשה מעיבים על המדדים ומונעים עליות חדות יותר.

עם זאת, הפעילים הדגישו שמוקדם עדיין לחגוג את העליות של הימים האחרונים, שכן בשלב זה עדיין קשה לומר שמדובר בשינוי מגמה אמיתי בנאסד"ק, ועדיין העליות הינן בגדר של תיקון.

מניות הבנקים נסגרו במגמה מעורבת, לאחר שבנק ישראל פירסם כי לא צפויים שינויים בהפרשה לחובות מסופקים של הבנקים, בתגובה לידיעה בנושא שהתפרסמה הבוקר "במעריב". מניית בנק הפועלים , שריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 30 מיליון שקל - ננעלה בירידה של 0.1%, מניית בנק לאומי נחלשה ב-1.1%, ומניית בנק מזרחי ירדה ב-0.3%. לעומתן, מניית בנק דיסקונט נסגרה בעלייה של 0.7% במחזור של 2 מיליון שקל. הבנק הודיע היום כי בכוונתו לבצע הנפקה פרטית בהיקף של 140 ? 160 מיליון שקל.

מניות קבוצת אי.די.בי רשמו עליות שערים חדות: מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-5.3%, מניית אי.די.בי פיתוח הוסיפה עוד 4.9% לערכה, מניית דסק"ש עלתה ב-5.5% ומניית כלל תעשיות התחזקה ב-4.6%.

כור לא תבצע מחיקות נוספות

סקטור נוסף שמניותיו הציגו היום עליות שערים חדות הוא סקטור ענף הביטוח. מניית מגדל ביטוח עלתה ב-3.9% במחזור של 7 מיליון שקל ומניית כלל ביטוח הוסיפה 4.6%.

העליות במניות הביטוח נרשמו, למרות הידיעה מהבוקר בעיתון "הארץ" לפיה בחודשיים האחרונים נרשמה ירידה של 15%-30% במכירת פוליסות הביטוח החדשות. בנוסף, מדווח "הארץ" כי מבדיקה ענפית שערך איגוד חברות הביטוח עולה כי ביולי 2001 נרשמה ירידה של כ-15% בהיקפי הפרמיות החדשות.

מניית כור עלתה בשיעור חד של 6.3% במחזור של 8 מיליון שקל. היום פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בכוונת הקונצרן לבצע הנפקת זכויות באי.סי.איי בהיקף שלא יפחת מ-100 מיליון דולר, וכי כור לא צפויה לרשום מחיקות נוספות בגין השקעותיה באי.סי.איי.

פאראדיים מגייסת 30 מיליון דולר

מרבית מניות הארביטראז' רשמו היום עליות שערים נאות, כאשר מניית נייס עלתה ב-4%, מניית פורמולה טיפסה ב-4% ומניית ריטליקס התחזקה ב-4.6%.

לעומתן, מניית אלביט מערכות , שבתקופה האחרונה בלטה בעליות שערים חדות, התממשה היום ואיבדה 2.5% במחזור גבוה של 27 מיליון שקל.

מתממשת נוספת היא מניית מגל מערכות שנפלה ב-8%. מאז הפיגוע בבנייני התאומים בניו יורק הספיקה מניית החברה לטפס בשיעור של יותר מ-100%.

מניית פאראדיים גיאופיזיקל ירדה ב-0.1% במחזור של 55 אלף שקל. החברה מסרה היום כי חתמה על הסכמים לפיהם תגייס סכום של 30 מיליון דולר - מהם תשקיע בה קרן פימי סך של 8-10 מיליון דולר בתמורה לאיגרות חוב להמרה של פאראדיים.

חברות הכבלים ייכנסו לתחרות בענפי התקשורת

אסם עלתה ב-1.5% במחזור של 2.5 מיליון שקל, לאחר שבנק ההשקעות UBS העניק למניה המלצת "קנייה" והציב לה מחיר יעד של 36 שקל, הגבוה ממחיר השוק ב-14%.

מתב עלתה ב-4.7% על רקע הכרזת חברות הכבלים, אתמול, כי ייכנסו במשותף לתחרות בכל ענפי התקשורת, וכי הן צפויות להפעיל את רשיונות האינטרנט המהיר כבר ברבעון הראשון של 2002. ראשי חברות הכבלים הצהירו כי בכוונת החברות להתחרות בבזק בכל התחומים, ולכן הן מבקשות להשלים את המיזוג ביניהן. בזק עצמה רשמה עלייה של 1.2% במחזור של 23 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully