וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופצץ בסיס הטליבאן ליד שדה התעופה של קאבול

הארץ

11.10.2001 / 17:00

הפנטגון מכחיש שמועות על לכידתו של בן לאדן; דיווחים ראשוניים על חייל אמריקאי שנהרג בתאונה

מאת נתן גוטמן והסוכנויות

מדיווחים ראשונים עולה כי סמל חיל האוויר האמריקאי נהרג היום (חמישי) בתאונה באזור פריסת הכוחות האמריקאים באפגניסטאן. זהו החייל האמריקאי הראשון שנהרג במתקפה על הטליבאן. שלוש פצצות פגעו היום בשעות אחר הצהריים בבסיס של הטליבאן ליד שדה התעופה של קאבול. "עמוד עשן עולה מהבסיס. אנשים בפאניקה בורחים למצוא מכסה", סיפר עד ראייה. עדיין לא ברור מה הנזק שנגרם למקום או אם יש נפגעים. עד ראייה אחר מסר כי ארבעה מטוסים חגו בשמי קאבול והטילו לפחות ארבע פצצות.

הפנטגון מסר היום כי אין מידע המרמז על כך שאוסאמה בן לאדן נלכד באפגניסטאן. כך מסרה דוברת משרד ההגנה, ויקטוריה קלארק. "אין בידי אינדיקציות ללכידת בן לאדן", אמרה קלארק והוסיפה כי שר ההגנה, דונלד ראמספלד, לא קיבל מידע כזה בתדרוך הבוקר שלו עם המפקדים האחראים למתקפה. קלארק אמרה את הדברים בתגובה לשמועות בשווקים הפיננסים על לכדיתו של הטרוריסט הסעודי.

מטוסי ארה"ב ממשיכים מאז הלילה להפציץ באפגניסטאן. פרשנים מוסרים כי ההתקפה הלילה היתה הקשה ביותר עד כה. מקורות בטליבאן האשימו הבוקר את הכוחות האמריקאים ב"טיווח" מטרות אזרחיות. בכיר בטליבאן אמר כי לפחות 100 בני אדם נהרגו הבוקר בקאדאם, כפר במזרח אפגניסטאן. לדברי הבכיר, בהרוגים נשים, ילדים וקשישים. כן נמסר כי בעיר ג'אלאלאבד נהרגו 15 בני אדם ששהו במסגד שהתמוטט לאחר שהופצץ. גם בתים סמוכים למסגד נפגעו. בהפצצות נפגע גם שדה התעופה בקאבול וכן בסיסים צבאיים במזרח קנדהאר, מקום מגוריהם של בכירי הטליבאן.

מטוסי קרב של ארה"ב השתמשו הלילה לראשונה מאז תחילת ההתקפה בפצצות כבדות במיוחד, אשר השימוש בהן מציין תחילתו של שלב חדש במתקפה. מקור בכיר במשרד ההגנה מסר כי פצצות מסוג זה מיועדות לחדור לבונקרים הנמצאים מתחת לפני הקרקע.

שר החינוך בממשלת הטליבאן, אמיר חאן מוטאקי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שאוסאמה בן לאדן לא נפגע בהפצצות. "הוא בסדר, ונמצא במקום מחבוא", אמר מוטאקי.

כמה ממנהיגי הטליבאן נהרגו במתקפה

רשת הטלוויזיה סי-אן-אן דיווחה כי כמה ממנהיגי הטליבאן נהרגו בלילה הראשון של המתקפה האמריקאית והבריטית על אפגניסטאן. סי-אן-אן ציטטה בכיר אמריקאי. לפי הדיווח בין ההרוגים היו שני גברים, קרובי משפחתו של מולה מוחמד עומאר.

שגריר הטליבאן באפגניסטאן, מולה עבד אל סאלם זאיף, הודיע כי הדיווחים האמריקאים על שליטה אווירית מוחלטת אינם נכונים וכי אפגניסטאן שמרה על כוחה. לדבריו, המטוסים טסו רחוק מדי ולא פגעו במטרות. זאיף הגדיר את סיוע המזון שארה"ב מצניחה במדינה "בדיחה", ואמר כי לא ניתן לקנות את העם האפגאני תמורת קצת מזון.

כוחות נוספים לאזור

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי הפנטגון מתכונן לבסס את התקיפה הקרקעית באפגניסטאן על מסוקי תקיפה, כדי למצוא את הרשת של הטרוריסט אוסאמה בן לאדן ואת ממשלת הטליבאן ולפגוע בהן. המסוקים, שיופעלו על ידי כוחות מבצעיים מיוחדים מבסיס ליד אפגניסטאן אך לא משטחה, יוכלו לתקוף מטרות לאחר שתקיפות חיל האוויר האמריקאי כבר התקדמו בשחיקת ההגנה האווירית של הטליבאן ומטרות צבאיות מרכזיות אחרות. בה בעת, מוצבים באזור כוחות מיוחדים שיהיו מוכנים לתפוס טרוריסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully