וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב: "משבר האשראי לא התפוגג"

מיכאל רוכוורג

28.3.2008 / 12:05

בעל השליטה באפריקה ישראל מעריך כי השווקים עדיין לא נגעו בתחתית. ממתין עם 800 מיליון דולר בקופה לרכישת נכסים בחבר העמים

בעוד כחודש תחגוג חברת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל ברוסיה, שנת פעילות כחברה ציבורית. בתחילת מאי 2007 גייסה החברה בהנפקה ראשונית של מניותיה לציבור כ-1.4 מיליארד דולר, לפי מחיר של 14 דולר למניה - ההנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בחו"ל - והחלה להיסחר לפי שווי של כ-7.3 מיליארד דולר. אלא שמאז ההנפקה צנחה המניה בכ-40% ומשקיעיה איבדו כ-2.9 מיליארד דולר.

אתמול פירסמה אפי פיתוח את תוצאותיה ל-2007. ההכנסות והרווחים של החברה מייצגים יותר את השערוכים השונים במסגרת הערכות השווי שמתבצעות להם - שכן חלק גדול מן הפרויקטים של אפי פיתוח מצויים עדיין בשלבי פיתוח. ההכנסות של אפי פיתוח מהשכרה של נכסים ודמי ניהול הגיעו ל-12 מיליון דולר ב-2007 - יותר מפי שלושה לעומת 2006.

מהערכת השווי המעודכנת לנכסי החברה, שביצעה חברת השמאות Lang LaSalle, עולה כי השווי הנכסי הנקי של אפי פיתוח עלה בכ-4.6%, לכ-5.9 מיליארד דולר, מאז סוף יוני 2007. תיק הנדל"ן להשקעה של החברה צמח ב-15.8%, ל-5.2 מיליארד דולר, באותה תקופה. במשך השנה השקיעה אפי פיתוח כ-967 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה צמח בכ-93% ב-2007, לכ-215.6 מיליון דולר, לעומת 2006.

"להערכתי, משבר האשראי הגלובלי עדיין לא התפוגג והשווקים עדיין לא נגעו בתחתית - לא מן הנמנע שגם רוסיה תיפגע מהמשבר הגלובלי" - כך אמר אתמול הבעלים לב לבייב במסיבת עיתונאים במוסקווה עליה דווח בסוכנות הידיעות "בלומברג". לדבריו, בעקבות המשבר בשווקים לא מעט חברות נדל"ן רוסיות דחו את תוכניות ההנפקה שלהן בבורסות אירופה, לימים "ורודים יותר".

לפי לבייב, החברות הרוסיות משלמות כיום על הלוואות ברובל ריבית בשיעור של 13%, ואילו על ההלוואות הדולריות 11%. "אנחנו יושבים על קופת מזומנים של כ-800 מיליון דולר, ומחכים שמחירי הנכסים ימשיכו לרדת כדי לנצל את ההזדמנויות שייפתחו בפנינו ולבצע רכישות במדינות חבר העמים לשעבר - להבדיל מהמתחרים האחרים שלנו, שנאלצים לשאת בהוצאות מימון כבדות", הדגיש לבייב.

אבי ברזילי, סמנכ"ל הכספים של אפי פיתוח, הוסיף כי החברה אינה מתכוונת להנפיק אג"ח או ליטול הלוואות מידי בנקים זרים - אלא מצויה במגעים מתקדמים לקבלת הלוואה בהיקף 350 מיליון דולר מידי בנק רוסי, כדי לממן כמה מהפרויקטים במוסקווה. לדבריו, העסקה תיסגר ברבעון הבא, אך סירב בשלב זה לנקוב בתנאי ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully