וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר השקעות מבקשת מביהמ"ש לבטל פסק בורר ע"ס 5.2 מיליון ש' שניתן לטובת חברה בשליטת עזריאלי

אלי דניאל

11.10.2001 / 16:43

לטענת האחים עופר, פסק הבורר ניתן תוך חריגה מסמכות, ובניגוד לדין המהותי

חברת האחים עופר השקעות , פנתה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב - באמצעות עוה"ד עופר צור ומאיה צברי ממשרד עוה"ד י.גורניצקי ושות' - בבקשה לבטל פסק בורר שניתן בחודש שעבר ע"י השופט (בדימוס) אליהו וינוגרד, בבוררות שהתקיימה בין החברה ובין גמל תשואה להשקעות הנמצאת בשליטתו של דוד עזריאלי. על פי פסק הבורר, עליה לשלם לגמל כ-5.2 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

עניינה של הבוררות בין הצדדים בעסקה - ובחוזה שנחתם בגינה - בין גמל לאחים עופר בשנת 1993, בנוגע לרכישת מחצית הזכויות בנכס מניב שהיה בבעלות האחים עופר באזור התעשייה בחולון. על פי ההסכם בין הצדדים, התחייבה חברת האחים עופר לנהל את הנכס עבור שני הצדדים, לתקופה מוסכמת.

עילת התביעה בבוררות סבה סביב טענתה של גמל, ולפיה הפרה האחים עופר את החוזה ביניהן, שכן היא חייבה את גמל להשתתף בהוצאות התאמה של הנכס לשוכרים. גמל טענה כי לא ניתן היה לחייבה להשתתף בהוצאות ההתאמה לשוכרים ולפיכך היא תבעה מהאחים עופר דמי נזק בסך של כ-3.7 מיליון שקל, בגין הפרת החוזה.

לטענת האחים עופר, הכרעת הבורר בפסק הדין המקורי שניתן על ידו ראשית מאי 2001, בו נקבע סעד התחשבנות, ניתנה תוך התעלמות מעדויות וראיות שהביאה האחים עופר, מחד, ומהתחמקות גמל מהבאת עדים, מאידך. עוד טוענת האחים עופר כי הבורר שגה כאשר הטיל על כתפיה להוכיח, במקומה של גמל, את הסעד הכספי שתבעה, וזאת למרות שגמל היא "המוציא מחברו אשר עליו הראיה". לאור האמור, פנתה חברת האחים עופר לבית המשפט בבקשה לביטול פסק הבורר המקורי.

האחים עופר מוסיפה וטוענת כי גמל העבירה לבורר את בקשת הביטול, למרות שכבר תמה הבוררות ופקעו מועדיה, תוך שהיא מבקשת מהבורר לשנות את חלקו האופרטיווי של פסק הדין, ולהחליף את סעד ההתחשבנות בפסיקת מלוא סכום התביעה. לטענת האחים עופר, בעקבות בקשה זו זימן הבורר ישיבה בלתי פורמלית בה נתבקשה האחים עופר להתייחס לבקשת גמל.

האחים עופר מוסיפה כי למרות שהתנגדה לבקשת גמל, תיקן הבורר במהלך יולי 2001 את פסק הדין המקורי, כך שהיא - חברת האחים עופר - נאלצה לפנות פעם נוספת לבית המשפט ולהגיש בקשת ביטול גם לפסק הדין המתוקן.

בינתיים, טוענת האחים עופר, הגישה גמל לבורר חוות דעת שנערכה ע"י רואה חשבון, ובעקבותיה תיקן הבורר את פסק הדין, ב-4 בספטמבר 2001, וקבע כי על האחים עופר לשלם לגמל כ-5.2 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, סכום אשר עולה על הסכום אותו תבעה גמל. האחים עופר מוסיפה כי יום אחד לאחר שניתן פסק הדין המעודכן, פנתה גמל לבית המשפט בקשה לאשרו.

לאור האמור, האחים עופר מבקשת מבית המשפט לבטל את פסק הבורר ולדחות את הבקשה לאשרו. לטענתה, פסק הדין המעודכן בטל מכיוון שניתן לאחר שפקעו המועדים שנקצבו לבוררות ומכיוון שניתן מבלי שקדמו לו הליכי בוררות בני תוקף. כמו כן, האחים עופר טוענת כי פסק הדין המעודכן ניתן בניגוד לעקרונות הצדק הטבעי ומבלי שניתנה לה הזדמנות לטעון טענותיה. עוד טוענת האחים עופר כי פסק הדין ניתן תוך חריגה מסמכות, בניגוד לדין המהותי ובגין עילה שלא נתבעה כלל. תגובת גמל לבקשת הביטול, טרם ניתנה (ה"פ 1159/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully