וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות סוכני הנסיעות: הנפילה של הדולר עלולה להיות הנפילה שלנו

עירית רוזנבלום

28.3.2008 / 13:27

ההתאחדות קוראת לחבריה לנקוט צעדי חירום להתמודדות עם שחיקת המט"ח

לדבריו, ענפים רבים במשק המושפעים מירידת שער הדולרים כבר נקטו צעדים. כך למשל, משרדי עורכי הדין הודיעו ללקוחותיהם על הקפאה של 4.2 שקל לדולר; בתחום הנדל"ן, בין אם בשכירות או רכישה, נקבע שער מינימום לעסקאות, הגבוה בדרך כלל מ-4 שקל לדולר. דוגמה נוספת היא ענף הפרסום אשר התייצב סביב שער דולר של 4.1-4.2 שקל לדולר. "מצב זה מחייב גם את סוכני הנסיעות לנקוט בצעדי חירום. צקצוק שפתיים והכרה בבעיה, אינם פתרון. יש לפעול בנחישות בטרם יהיה מאוחר מדי", מדגיש פתאל.



פתאל מציע לכל משרד נסיעות לבחון את מצבו הכלכלי ולחשב את הנזק שנגרם להכנסותיו עקב קריסת הדולר, ולמצוא לאלתר את הדרך לגבייתו. במקרה של החלטה על הטלת היטל מהלקוחות, כדוגמת "היטל שחיקת מט"ח", יש להקפיד על כללי הגילוי הנאות המחייבים על פי החוק.



לדבריו, סוכנים החפצים לשרוד, חייבים לבחון את רמת הרווחיות המינימלית הנדרשת בכל תיק ותיק, ולהבטיחה באופן ובדרך שייבחר על ידי מנהל המשרד ועל פי שיקול דעתו.



פתאל מציע כי לפני שהוא נוקב במחיר ללקוח, ימיר הפקיד את המחיר לשקלים על פי השער שנקבע ע"י הנהלת המשרד. והיה והלקוח מבקש לדעת מה הוא המחיר במטבע זר, יש לתרגמו על פי החוק, כלומר על פי שער העברות והמחאות מכירה המפורסם בעיתון היומי. בנוסף, יש להקפיד ולציין בפני הלוקח כי ציטוט המחיר נכון לאותו היום בלבד.



פתאל מדגיש כי לדעת הנהלת ההתאחדות, במצב העניינים החמור הנוכחי, כל שינוי בשער הדולר של מעל חצי אחוז, הינו מהותי וקריטי. "כידוע, החוק היבש מחייב לגבות על פי שער המפורסם בעיתון היומי, אלא שהשער המפורסם בעיתון משקף את שער הדולר ביום האתמול, ולא את השער בעת התשלום על ידי הלקוח. מצב זה עלול לגרום לסוכן הנסיעות לנזק ישיר ומיידי בגובה הפיחות היומי", הוא כותב.



פתאל אף מציע לנקוט בצעדי חירום מיידיים כמו לנקוב במחירי חבילות וכרטיסי טיסה בשקלים בלבד, בשער על פי שיקול דעת מנהל המשרד ואשר מפצה על שחיקת המט"ח.



כמו כן, הוא מציין כי גביית העמלה וגובהה הינם על פי שיקול הדעת של כל משרד ומשרד, אולם היא מחייבת גילוי נאות מוקדם ומלא ללקוח בטרם התשלום.



ביום שני ה-31 במארס תקיים ההתאחדות אסיפת חירום כאשר על הפרק ביטול העמלות של חברות התעופה וצניחת שער הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully