וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הצרכנים בארה"ב נפל לשפל של 16 שנים; עורך המדד: "ירידה כה חדה תמיד בישרה בעבר על מיתון"

נמרוד הלפרן

28.3.2008 / 17:51

נתוני מקרו בארה"ב סיפקו היום ראיות להאטה במדינה

"בכל פעם שהמדד ביטחון הצרכנים רשם ירידה חדה כזו בתוך שנה, נרשם מיתון, ובכלל זה תקופות מיתון מאז אמצע שנות ה-50 ועד תחילת שנות ה-2000", אמר עורך הסקר עליו מבוסס המדד, ריצ'רד קרטין.



מדד הציפיות העתידיות של ביטחון הצרכנים ירד החודש לרמה של 60.1 לעומת 62.4 בחודש הקודם; מדד המצב הנוכחי עלה לרמה של 84.2 לעומת 83.8 בפברואר.



מוקדם יותר השבוע מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד כי ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל לרמתו הנמוכה ביותר זה חמש שנים, וכי מדד הציפיות העתידיות של הצרכנים צנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1973.



מדד ביטחון הצרכנים ירד החודש לרמה של 64.5 נקודות, שפל של חמש שנים לעומת 76.4 בחודש פברואר. מדד הציפיות העתידיות של ביטחון הצרכנים צנח לרמה של 47.9 - רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 1973, בעת טילטלה פרשת ווטרגייט את ממשל ניקסון ואמברגו הנפט של מדינות ערב היה בתוקף.



חזית המקרו בארה"ב סיפקה היום ראיות נוספות לכך שנרשמת האטה בכלכלת ארה"ב. הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בחודש פברואר ב-0.1% - השיעור הנמוך ביותר זה למעלה משנה - לעומת צמיחה של 0.4% בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. בניכוי אינפלציה, נותרה הצריכה הפרטית בחודש שעבר ללא שינוי, לאחר גידול של 0.1% בינואר.



מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה בחודש שעבר ב-0.1%, רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יוני, והשלים בכך עלייה של 2% לעומת חודש פברואר 2007.



משרד המסחר האמריקאי פירסם אתמול את נתוני הצמיחה הסופיים לרבעון הרביעי של 2007, מהם עלה כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי בשיעור של 0.6% - הנמוך ביותר מאז יציאת כלכלת ארה"ב מהמיתון האחרון, בשנת 2002, והאטה ניכרת לעומת צמיחה של 4.9% ברבעון השלישי של 2007.



מוקדם יותר השבוע מסרה חברת סטרנדרד אנד פור'ס כי מדד S&P-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צנח בינואר ב-10.7% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הנפילה החדה מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully