וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות באירופה השלימו זינוק שבועי של יותר מ-3%; בדרכן לרבעון הראשון הגרוע ביותר מאז 1987

נמרוד הלפרן

28.3.2008 / 20:14

מגזר האנרגיה הוביל הירידות היום

מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.6%, אולם השלים עלייה שבועית של 3.3%. מתחילת השנה נפל המדד ב-16%, ונמצא כעת בדרכו לרבעון הראשון של השנה הגרוע ביותר מאז שנת 1987.



מגזר האנרגיה הוביל את הירידות היום באירופה. ענקית האנרגיה הגרמנית E.ON (סימול EOA.F) ירדה ב-2.5%, לאחר שעלתה אתמול ב-2.7% על רקע דיווחים כי החברה קרובה לרכישת נכסיה האירופים של אנדסה (סימול ELE.MC), חברת החשמל הגדולה בספרד, בסך 12 מיליארד יורו. מניית אנדסה ירדה היום ב-2% בבורסת מדריד לאחר זינוק של 6.5% אתמול.



מניות מגזר הנפט נסחרו במגמה שלילית על רקע ירידת מחיר הנפט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסחרים במחיר של 104.96 דולר לחבית, נפילה של 2.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. BP (סימול BP.L) הבריטית, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, ירדה ב-1.8%.



ירידות נרשמו גם במגזרי הבנייה והמשכנתאות בבורסת לונדון, לאחר שמחירי הבתים בבריטניה רשמו בחודש מארס את העלייה המתונה ביותר מאז שנת 1996. פרסימון (סימול PSN.L), חברת הבנייה הגדולה ביותר בשוק הדיור בבריטניה, ירדה ביותר מ-5%. HBOS (סימול HBOS.L), בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, איבד כ-3%.



במגזר הטכנולוגיה בלטה לרעה אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, אשר מנייתה ירדה ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully