וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

שמואל שוסטר

28.3.2008 / 23:53

נאסד"ק ירד ב-0.9% אך בסיכום שבועי עלה ב-0.3%. דאו ג'ונס השיל 0.7% וסיכם ירידה שבועית של 1.1%. מניית טבע איבדה 1.4%

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. הירידה במדד ביטחון הצרכנים ונתוני ההכנסות הפרטיות שפורסמו היום, שהצביעו על עלייה קלה בהכנסה, אך גם על אינפלציה מתונה והגדלת החיסכון הפרטי שמשמעותו צמצום הצריכה, הפכו את המגמה החיובית ששררה בתחילת המסחר, וגררו את השווקים למגמה שלילית. את הירידות הובילו מניות הפיננסים ובראשן מריל לינץ', שמנייתו נפלה ב-4.7%.

נאסד"ק ירד ב-0.9% לרמה של 2,261 נקודות - עלייה של 0.3% בסיכום שבועי. דאו ג'ונס השיל 0.7% לרמה של 12,216 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 1.1%. מדד S&P 500 נחלש ב-0.8% לרמה של 1,315 נקודות - ירידה של כ-1% במהלך השבוע שחלף.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.068% לרמה של 3.466%.

בזירת המקרו התפרסמו לפני פתיחת המסחר נתוני ההכנסה וההוצאה האישיים בארה"ב לחודש פברואר. נתוני ההכנסה הצביעו על גידול של 0.1% בדומה לחודש ינואר, עם זאת, נתוני החיסכון הפרטי הצביעו על גידול של 0.3% - גבוה מהערכות האנליסטים.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס, ירד בחודש מארס לרמה של 69.5 - רמתו הנמוכה ביותר מאז 1992 - לעומת 70.8 בפברואר, בהתאם לתחזיות הכלכלנים.

נראה שקטנים הסיכויים לשינוי נוסף בעסקת רכישתו של בנק ההשקעות בר סטרנטס על ידי ג'יי פי מורגן. ג'יימס קיין, יו"ר בנק ההשקעות בר סטרנס מכר מניות של הבנק בשווי 61.3 מיליון דולר - כך לפי מסמכים רשמיים שהוגשו לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) מכירת המניות על ידי קיין מרמזת כי מחיר מניית הבנק לא צפוי לעלות בקרוב.

על רקע חזרתם של השמועות בנוגע לבעיות הפיננסיות של ליהמן ברדרס איבדה מניית הבנק 2.2%, לאחר שאמש נפלה המניה ב-9% במסחר בוול סטריט. זאת על רקע שמועות כי בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב עלול ללכת בדרכו של בר סטרנס כדי למנוע את קריסתו.

מניית גוגל (-1.37% , 438.0) איבדה 1.4% לאחר שאמש ירדה בכ-4%, על רקע מחקר של חברת קומסקור שהצביע על גידול מאכזב במספר ההקלקות על פרסומות באתרי החברה, זה החודש השני ברציפות. בנוסף לכך, חתך ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניית ענקית האינטרנט ל-580 דולר מ-644 דולר.

מנייתה של חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, אורקל (-0.26% , 19.38) נסחרה בעליות לאחר שאמש רשמה את הנפילה היומית הגדולה ביותר מזה כשש שנים - 7% שרשמה החברה אמש. החולשה באה לאחר שהחברה החמיצה את תחזיות האנליסטים בשל החששות מהאטה בכלכלה האמריקאית, שגרמה ללקוחות לעכב הזמנות חדשות.

אמש דווח כי מנהלים, דירקטורים ועובדים ביצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון (-3.02% , 9.3), ניצלו אשתקד את הראלי במניית החברה ומימשו כ-38% מהיקף האופציות שהיו ברשותם, לאחר שהמניה הגיעה למחיר שיא של 21.8 דולר. כך עולה מהדו"ח הכספי השנתי (F-20) שהגישה החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC). עוד עולה מהדו"ח, כי יותר ממחצית האופציות שנותרו בידי אנשי סרגון ניתנות למימוש כבר עתה.

אחרי הפסדים מתמשכים ושחיקה מתמדת במחיר המניה, חיסלו האחים זיסאפל את אחזקותיהם בחברת ההייטק הקטנה, ריט טכנולוגיות (5.48% , 0.77), יו"ר ומייסד ריט יהודה זיסאפל, אחיו זוהר זיסאפל, והדירקטור מאיר בראל, סיכמו על מכירת גרעין השליטה בחברה לידי חברת STINS COMAN הרוסית תמורת 4.4 מיליון דולר בלבד. העסקה כוללת מכירת 5.1 מיליון מניות ריט (34.9% מהחברה) במחיר של 86 סנט למניה - המשקף פרמיה של 43% על מחיר המניה בנאסד"ק אתמול.

ספייסנט - חברת הבת של גילת (-0.57% , 10.44) לוויינים נסחרה על רקע הודעתה אמש על חוזה לשדרוג של רשת התקשורת הלוויינית (VSAT) ב-2,500 מלונות קבוצת אינטרקונטיננטל בארה"ב וקנדה. שדרוג המערכת צפוי להעלות את מהירות העברת המידע על גבי הרשת ולשפר את התמיכה באפליקציות התומכות בפרוטוקול אינטרנט, במטרה לייעל את תהליכי הרישום והקבלה במלונות עצמם.

מניית יצרנית המוליכים למחצה טאואר הוסיפה 1% וסיימה את המסחר במחיר של 1.05 דולר, לאחר שחתמה אתמול על חוזה גדול לאספקת שבבים שיותקנו במחשבים ניידים מתוצרת דל. בעקבות העלייה במחיר המניה נסחרת כעת מניית טאואר מעל רף המינימום למסחר בבורסת נאסד"ק.

על אף שדחתה את פרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה זינקה מניית יצרנית מכשירי הסלולר לצעירים IXI (סימול IXMO) בכ-17%.

מניית טבע איבדה 1.4% על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי להוציא צו מניעה זמני, האוסר על החברה לשווק גירסה גנרית של תרופת האסאיי לטיפול באלצהיימר, עד לבירור המחלוקת. בשלב זה עדיין לא נקבע מועד למשפט.

עם המניות הישראליות שנהנו ממגמה חיובית חרף ירידות השערים ניתן למנות את מנייתה של יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית אורמת טכנולוגיות שהתחזקה ב-0.6%, את מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית שהתחזקה ב-0.8%, את מניית ספקית פתרונות האבטחה צ'ק פוינט שעלתה ב-0.4%, ואת יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון שהוסיפה כ-1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully