וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: אין שום סיבה נראית לעין המצדיקה את הידרדרות מניית לומניס לרמות הנוכחיות

נטע יעקבי

11.10.2001 / 20:12

בית ההשקעות: אירועי ספטמבר, הקישור לישראל, חששות מהמשך ההאטה ופגיעה בעסקי האסתטיקה הביאו למכירת יתר של המניה; להמלצות האנליסטים האחרונות

מניית לומניס , אי.אס.סי לשעבר, ירדה מאז פיגועי התופת בניו יורק בכ-40%, למרות העובדה שהחברה טורחת לפרסם מדי רבעון הודעת הרגעה למשקיעים לפיה תעמוד בתחזיות. למרות חוסר האמון מצד המשקיעים, הגיע היום עידוד נוסף לחברה מכיוון בית ההשקעות CIBC, שגורס: "ישנן מספר סיבות שגרמו לחולשה במניה לאחרונה. עם זאת, אף אחת מהן אינה מצדיקה את הירידה החדה במחירה לאחרונה".

ראשית, הפיגועים בספטמבר גרמו לתחושת "יום הדין" וכל חברה שקושרה לישראל סבלה מחששות ממלחמה מתקרבת. מעבר לכך, משקיעים חששו כי "מעיין ההכנסות מעסקי האסתטיקה ייבש" לנוכח התמשכות ההאטה. כפי שצוין כבר בדו"ח בית ההשקעות לפני כחודש, עסקי האסתטיקה אמנם נפגעו כתוצאה מההאטה, אך יתרונם של המוצרים של לומניס הוא במחירם הזול - הרבה מתחת לרף המחירים של המוצרים שנפגעו מההאטה. המחיר הממוצע של מוצרי לומניס נע סביב 500 דולר, בעוד שמוצרי תעשיות שנפגעו נעו סביב טווח מחירים של 5,000-10,000 דולר.

בבית ההשקעות מוסיפים כי מוצרי האסתטיקה אחראים רק ל-50% מהכנסות החברה, וכי ללומניס ארסנל של מוצרים חדשים בצנרת. עדות לביטחון הרב של האנליסטים בחברה ניתן לראות בהמלצה שהעניקו לה - "קנייה" - ובמחיר היעד - 42 דולר - כמעט פי 3 ממחירה הנוכחי בשוק.

ברבעון השלישי של השנה צפויה החברה להציג הכנסות של 89-90 מיליון דולר, נמוכות יחסית לרבעון המקביל. עם זאת, בבית ההשקעות מייחסים את הירידה בהכנסות לכך שהנהלת קוהירנט לא דחפה לעסקות מכירה גדולות לפני הרכישה של חטיבת הלייזרים שלה על ידי לומניס באפריל, ושלומניס עצמה ביטלה חלק מהסכמי ההפצה במסגרת תהליך המיזוג עם החטיבה. לכל זאת יש להוסיף גם את העובדה שהרבעון השלישי נחשב עונתית לחלש יותר. יחד עם זאת, ברבעון השלישי צפויה החברה להציג צמיחה של 10 מיליון דולר במכירות לעומת הרבעון השני.

ברבעון הרביעי, מעריכים בבית ההשקעות, תירשם עלייה בהכנסות החברה ל-110 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות הקודמות ל-103 מיליון דולר ועלייה של 10-11 מיליון דולר לעומת הרבעון השלישי של השנה. תרומת חטיבת הלייזרים של קוהירנט תורגש בעיקר ברבעון הרביעי, אומרים ב-CIBC, ומסתמכים על העובדה שאצל חברות רפואיות שני החודשים האחרונים בכל שנה קלנדרית הם לרוב החזקים ביותר.

הסיבות שצוינו לעיל מייצגות את חששות המשקיעים, לדעת האנליסטים, והחששות הללו גרמו למכירת יתר של המניה ולהידרדרותה לרמות מחירים לא מוצדקות. עם זאת, רמות אלה משקפות הזדמנויות קנייה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully