וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: זאבי עשוי למכור מניות בזק וליצור לחץ על המניה

ערן גבאי

11.10.2001 / 19:23

בבנק ההשקעות מעריכים כי תהליך ההפרטה של בזק יידחה ובטווח הבינוני היא תמשיך להציג תזרים חיובי; מעניק פרמיה של 45% למניית פרטנר; להמלצות האנליסטים האחרונות

גד זאבי עשוי למכור מניות בזק וליצור לחץ על המניה, כך מעריכים בבית ההשקעות גולדמן סאקס בסקירה על מניות בזק ופרטנר .

זאבי, בעל המניות השני בגודלו בבזק עם 19.26% ממניותיה, עשוי, להערכת כלכלני הבנק, להיקלע ללחץ מצד המערכת הבנקאית הישראלית, שמימנה כ-90% מסך השקעתו בבזק, למכור מניות שברשותו בשוק וליצור לחץ על מחיר המניה.

בגולדמן סאקס טוענים כי חקיקת התיקון לחוק הבזק ביולי השנה מסמנת את תחילת התחרות האמיתית בשוק התקשורת הישראלי. בטווח הבינוני, מעריכים בגולדמן סאקס, תתחרה בזק במיזם הפנים ארצי המשותף לסלקום וליורוקום וכן ובחברת הכבלים הממוזגת, ותמשיך להציג תזרים חיובי. תוצאות בזק בטווח הארוך, להערכתם, לוטות בערפל לאור מגמת פתיחת השוק לתחרות.

המחיר הריאלי למניית בזק, לדעת כלכלני הבנק, הוא 5.6 שקלים, פרמיה של 18% מעל מחיר השוק.

בגולדמן סאקס מאמינים שתהליך ההפרטה של בזק יידחה, מאחר שאין בנמצא רוכשים אסטרטגיים פוטנציאליים המביעים עניין בגרעין השליטה של החברה. כמו כן, תורם לכך גם מצב השוק העולמי היוצר סנטימנט שלילי.

פרטנר תיפגע מהתחרות מול סלקום

באשר למניית פרטנר, קובעים בגולדמן סאקס ששוק הסלולר הישראלי מתקרב לרוויה ומעבר לשנת 2001 יתקשו החברות לגייס לקוחות חדשים.

כניסתה של סלקום לטכנולוגיית ה-GSM עלולה לאיים על השיפור בשולי הרווח של פרטנר. כלכלני בנק ההשקעות מצפים שסלקום תשיק את רשת ה-GSM שלה בסוף השנה, והדבר יגביר את התחרות סביב נתח ההכנסות ממתן שירותי נדידה, יקטין את ה-EBITDA של פרטנר (רווח בניכוי הוצאות פחת, מס וריבית) ויגביל את יכולתה של החברה לשפר את שולי הרווח שלה בטווח הקצר.

להערכת כלכלני הבנק, פרטנר תזדקק למימון נוסף בפרישת רשת הדור השלישי שלה, וסביר להניח שתגייס את הכסף בבורסה.

המחיר הריאלי למניית פרטנר, להערכתם, הוא 6.5 דולרים, פרמיה של 45% על מחיר השוק. בנק ההשקעות מוסיף כי שתי החברות - בזק ופרטנר - עשויות להיות מושפעות מאי הוודאות הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully