וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה משפטית לטבע במאבק על שיווק תרופה רבת מכר לאלצהיימר

יורם גביזון

29.3.2008 / 17:29

מכירותיה של התרופה הגיעו בארה"ב ל-1.6 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2007

בית המשפט אסר על טבע לשווק את גרסתה לתרופה עד להחלטה בתיק העיקרי, שבו תובעת איסיי את טבע בהפרת פטנט. מכירותיה של התרופה, שסיפקה לאיסיי 38% מהכנסותיה, הגיעו בארה"ב ל-1.6 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2007 על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS.



טבע הגישה את הבקשה לשיווק התרופה על פי סעיף 4 לחוק הץ' ווקסמן, שמקנה בלעדיות של 6 חודשים בשיווק תרופה לחברה הגנרית שתערער בהצלחה על תוקפו של הפטנט המגן על התרופה.



טבע קיבלה בינואר 2008 אישור מותנה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק את התרופה, והיתה אמורה להתחיל בשיווקה ב 26 באפריל 2008 בתום פרק זמן של 30 חודש מיום שבו הוגשה התביעה על ידי איסיי.



סיכוייה של טבע לזכות במשפט בערכאה גבוהה יותר לא נראים מזהירים בעקבות דבריו של השופט הרולד אקרמן שקבע: "אין ספק שטבע הפרה פטנט תקף. איסיי תזכה קרוב לוודאי במשפט שייערך כדי להוכיח שהפטנט ניתן לאכיפה, ותגבר על טענתה של טבע להתנהגות בלתי נאותה מצידה של איסיי בהליך אישור הפטנט".



התבוסה המשפטית הנוכחית היא השנייה בתוך שנה וחצי לחברה היפאנית, לאחר שבסוף 2006 נדחתה בקשתה של טבע לשווק גירסה גנרית לתרופה אסיפקס (Aciphex) לסתירת חומציות הקיבה. איסיי היתה שותפתה של טבע בשווק אזילקט, תרופה מקורית לטיפול במחלת פרקינסון, אולם דרכיהן של שתי החברות נפרדו ביולי 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully