וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פרויקט בלאס וגאס נקלע למצוקה: פרויקט הנופש וההימורים שהתעתד להיות הגבוה בווגאס עומד למכירה

סוכנויות הידיעות

29.3.2008 / 19:05

הפרויקט, שעלותו המשוערת כ-5 מיליארד דולר נקלע לבעיות מימון

האתר בו היה אמור להיות מוקדם גורד השחקים הגבוה בלאס וגאס, ובין הגבוהים בארה"ב - בגובה 325 מטרים - עומד כעת למכירה, דיווח העיתון. יזמי נדל"ן ואנליסטים מעריכים כי הפרוייקט, ששווייו 5 מיליארד דולר, נסגר.



בשנה שעברה, חברת ההימורים האוסטרלית קרון ויזם הנדל"ן הטקסני כריסטופר מילאם, חברו לחברת ההשקעה הפרטית יורק קפיטל מנג'מנט בפרוייקט להקמת אתר נופש והימורים בן 5,000 חדרי מלון בלאס וגאס. עם זאת, היזמים לא הצליחו לגייס את הכספים הדרושים להתחלת הבנייה, ולכן העמידו את האתר למכירה, לפי ה"ג'ורנל". לדברי מקורות לעיתון, היזמים עדיין מחפשים עוד מימון, בניסיון אחרון להציל את הפרוייקט.



קראון ויורק סירבו למסור תגובה לג'ורנל. בדו"ח שהגישה קראון בחודש שעבר, אמרה החברה כי המיזם המשותף עובר בחינה מחודשת על רקע המשבר בשוקי ההון.



ביל לרנר, אנליסט ההימורים של דויטשה בנק, ציין בשבוע שעבר כי בנק ההשקעות מסיר את קראון, על 5,000 חדריו, מתחזית הפיתוח לשנים 2008-2012. בכך מצטרף הפרוייקט לשלל מיזמים אחרים שכשלו בלאס וגאס באחרונה. לפי לרנר, פרויקטים בעיקף של יותר מ-23 אלף חדרים או דירות שתוכננו בלאס וגאס בוטלו או הושהו באחרונה.



דויטשה בנק החל החודש בהליכי עיקול נגד פרוייקט הקוסמופוליטן של היזם איאן ברוס אייכנר, פרוייקט המוערך בכ-3.9 מיליארד דולר. אייכנר קיבל בינואר האחרון הודעה על חדלות פירעון של ההלוואה שהעניק לו דויטשה בנק, בסך 760 מיליון דולר, לאחר שלא הצליח לגייס מימון מחדש לצורך הקמת הפרויקט.



בסוף החודש שעבר הצליח אייכנר להגיע להסכם ראשוני עם שני המלווים האחרים של הפרויקט, בהן רשת המלונות היאט וקרן הגידור הניו יורקית מרתון אסט מנג'מנט, במטרה לאפשר את הקמתו.



בעיות המימון של אייכנר צצו על רקע תנופת בנייה חסר תקדים בלאס וגאס, המוצפת כיום בשורה של פרויקטי בנייה יוקרתיים. לאס וגאס נמצאת בשלב של התפתחות מואצת ? כ-35 מיליארד דולר הושקעו בסטריפ ההימורים, וכ-45 אלף חדרי מלון חדשים עדיין צפויים להיפתח בעיר עד 2012.



הוונישיאן של לאס וגאס סנדס, החברה שבשליטת שלדון אדלסון, השיקה תוספת בעלות 2 מיליארד דולר - הפלאצו; MGM מיראז' מתכוונת להפוך חלק גדול מ"הסטריפ" של לאס וגאס מבתי הימורים לנדל"ן למגורים ולמלונות יוקרה ללא הימורים. וקיים גם הפרויקט של יצחק תשובה ונוחי דנקנר - פלאזה לאס וגאס - שעלותו מוערכת בכ-8 מיליארד דולר, וקיבל לפני 10 ימים היתר בנייה.



לפני שבוע וחצי דווח כי דנקנר לא מסתפק בפלאזה וגאס, והוא מתכוון לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשווקים בעקבות משבר האשראי ולהגדיל את חשיפתו לעיר ההימורים. זאת לאחר שהיה מהראשונים שצפו את המשבר בשווקים והכין לכך את קבוצת אי.די.בי באמצעות גיוסי איגרות חוב בהיקף של מיליארדי שקלים.



אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין הודיעו על אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברות שתתקיים ב-10 באפריל ובה ידונו בהגדלת היקף האחזקות של אי.די.בי ארה"ב (הכוללת את אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין) בפרויקטי מגורים ומסחר בלאס וגאס, אליהם נכנסו הצדדים במהלך 2005, בהיקף של עד 240 מיליון דולר, וכן באופן מימון ההשקעות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully