וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירמת BDO זיו האפט מתרחבת לחו"ל: רכשה משרד רואי חשבון בגיאורגיה במאות אלפי דולרים

אתי אפללו

29.3.2008 / 21:12

דני מרגלית: "בטביליסי מרגישים את הפיתוח באוויר"

מרבית פירמות ראיית החשבון בישראל נשארות כעסקים מקומיים בלבד - בייחוד פירמות הקשורות לפירמות ראיית חשבון בינלאומיות, שנהנות מיתרונות שיש לרשת בינלאומית, ומכך שיש לפירמה נציג בכל מדינה שבה לקוחותיהם זקוקים לשירותים, אך BDO נקטה בטקטיקה אחרת.



"משרד רו"ח לא שונה מחברה תעשייתית", אומר דני מרגלית, השותף המנהל ב-BDO זיו האפט. "אין סיבה שהמשרד לא יפעל גם במקומות נוספים בעולם. תמיד הסתכלנו החוצה, ויש לנו גם פעילויות בהודו ובסין. ראינו חשיבות רבה בפעילות בגיאורגיה.



"כשמסתובבים בעיר הבירה, טביליסי, מרגישים את ההשקעה בפיתוח באוויר. הכל ישן ונראה כמו שרומניה נראתה לפני עשר שנים, אבל לממשלה יש רצון ליצור שינוי, ורואים תהליך של התחדשות והשפעות. בנוסף, בזכות האהדה למשקיעים ישראליים, הם משתלבים לא מעט בהשקעות בגרוזיה. אנחנו נשלח שותף מקומי למשרד שרכשנו, ונתמחה גם במתן פתרונות למשקיעים הישראליים שפועלים במדינה".
אנחנו בתקופה לא טובה בשווקים. עדיין יש תנופה של השקעות?



"יש האטה, אבל למרות ההאטה בעולם, המחירים שם עדיין אטרקטיוויים, ורמת הסיכון באירופה ואפילו במזרח אירופה פחותה. על פי דו"ח של הבנק העולמי, גיאורגיה נחשבת מדינה מספר אחת ברפורמות בעולם, לאחר שבתוך שנה אחת היא קפצה ממקום 112 למקום 37 במונחי 'קלות עשיית עסקים'.



"גיאורגיה ממוקמת במקום הראשון בקרב המדינות המתפתחות במאבקן בשחיתות על פי דו"ח הבנק העולמי וכאחת משלוש המדינות המובילות במאבק בשחיתות על פי דו"ח הבנק האירופי לפיתוח. על רקע זה צומחת הכלכלה במדינה בכ 9.5% בשנים האחרונות. בנוסף, המיסוי נמוך, התהליכים קלים ופשוטים, ויש סוכנות השקעות ממשלתית המשמשת תחנה אחת למשקיעים. לזרים מוקנות אותן זכויות כמו למקומיים בבעלות על נכסים.



"זאת ועוד, גיאורגיה אמורה להצטרף למדינות נאט"ו ב 2009 ולאיחוד האירופי לקראת 2012. בגיאורגיה מושקעים סכומי עתק בתחום החקלאות, התיירות, התשתיות, הטלקומוניקציה, הסקטור הפיננסי וענף הנדל"ן".



מדוע מכל המשרדים בגיאורגיה בחרתם דווקא בהם?



"הטריגר לכל התהליך התחיל בעבודה משותפת על תשקיף של חברה גיאוגריאנית שרצתה להנפיק חוב בישראל. התחלנו לעבוד אתם, וראינו שאנחנו מרוצים מהאנשים ומרמת העבודה. כיום, בגיאורגיה עובדים לפי השיטה החשבונאית של ה IFRS המקובלת גם בישראל. כשהגעתי לטביליסי בחנתי שלושה משרדים, וחיפשתי משרד בגודל של כ-60 עובדים - משרד שבגיאורגיה נחשב גדול יחסית. לבסוף, פגשתי לקוחות של המשרד - בנקים וחברות ביטוח, שמענו עליהם חוות דעת והחלטנו".



כמה עולה לרכוש משרד רו"ח בגיאורגיה?



"הסכום הסופי ייקבע כפונקציה של הרווחיות בשנה הקרובה, אבל מדובר בהשקעה של כמה מאות אלפי דולרים".



מדוע שלא תיתנו לרשת הבינלאומית שלכם לפתוח שם נציגות וזהו?



"למדינה יש פוטנציאל ענק והיא עדיין בחיתוליה, אז למה שאנחנו לא נהנה גם מהצמיחה?"



ל-BDO לא היתה פעילות בגיאורגיה אז יכולתם לפעול שם, אבל יש לכם פעילויות גם
בהודו וסין, למרות שיש שם נציגויות של BDO - זה לא מתנגש?



"לא. בגיאורגיה אנחנו ניתן את כל מכלול השירותים החשבונאיים, ביקורת, מסים וכו'.
בהודו ובסין אנחנו מתעסקים רק בעסקים ומלווים חברות ישראליות שרוצות להיכנס
לשווקים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully