וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית בארני: סיכוי רב שקומברס תאבד את עסקי המסרים המאוחדים בחוזה AT&T לאופנווייב

נטע יעקבי

11.10.2001 / 22:47

מעריך כי בעיות טכניות גרמו לדחיית ההסכם; רוברטסון סטיבנס: אי התאמה בין המערכות של AT&T למוצר גרמה לדחייה; גולדמן סאקס: מקור הדחייה - שיקול מסחרי של AT&T; להמלצות האנליסטים האחרונות

מה גרם לביטול/דחיית החוזה של קומברס עם ענקית התקשורת AT&T? מספר סיבות אפשריות מספקים היום בתי השקעות שונים המסקרים את פעילות החברה, ואליהם מצטרפים כמובן הסברי החברה עצמה.

"שום דבר לא השתנה", אומרים בבית ההשקעות גולדמן סאקס, ומנסים להרגיע את המשקיעים ששמועות בדבר ביטול החוזה של קומברס גרמו להם לדרדר את המניה לרמות שפל. בהכרזה זו מתכוונים בבית ההשקעות לכך שלדעתם החוזה לא בוטל אלא רק נדחה, בשל שיקול מסחרי טהור מצד AT&T להתחיל בשיווק שירותי מסרים מאוחדים מאוחר מהמועד הקודם שנקבע - פברואר 2002. חברות תקשורת נוספות בארה"ב החליטו לדחות את מועד היציאה אל השוק עם המסרים המאוחדים.

להערכת האנליסטים של גולדמן סאקס, AT&T ממשיכה בשלבי ניסויי השדה עם קומברס, ועל כן מדובר בדחייה בלבד, שאין מקורה בבעיות במוצר של קומברס אלא בשיקולים של החברה האמריקאית בלבד. מלבד המסרים המאוחדים, בגולדמן סאקס סבורים כי AT&T ממשיכה לעבוד עם קומברס בתחום המסרים הקוליים (VoiceMail) והיא תמשיך בעבודה המשותפת עימה גם במעבר אל דור הביניים והדור השלישי. לא מן הנמנע, הם מוסיפים לתאר את חוזק הקשר בין שתי החברות, כי AT&T תשתמש בשירותים נוספים שקומברס מציעה.

גולדמן סאקס: מנוע הצמיחה החדש - קומברס אינפוסיס

לעומת האופטימיות בנוגע לחוזה עם AT&T, לדעת גולדמן סאקס הבעיה של קומברס טמונה דווקא בחזית המסרים הקוליים - שם מורגשת האטה בצמיחת המכירות וירידה מתונה בקצב השדרוגים ובמספר הלקוחות החדשים. כתוצאה מכך הורידו כלכלני בית ההשקעות את תחזיות הרווח למניה ל-2001 ול-2002 ל-1.06 דולרים ו-1.15 דולרים, בהתאמה.

עם זאת, מנוע צמיחה חלופי הם רואים בחטיבת קומברס אינפוסיס. החטיבה, המתמחה בהקלטות דיגיטליות, אחראית לכ-10% מההכנסות של קומברס. כמחצית מהכנסותיה של החטיבה מגיעות מתעשיות צבאיות-בטחוניות, ואלו נהנות מתנופה מאז פיגועי ה-11 בספטמבר.

בבתי ההשקעות רוברטסון סטיבנס וסלומון סמית בארני מוצאים הסבר אחר לדחיית ההסכם עם AT&T: בעיות טכניות במוצר של קומברס. בכך הם מקבלים למעשה את ההסבר של הנהלת החברה, שמסרה כי חוסר התאמה בין המערכות של AT&T למוצר המסרים המאוחדים שלה גרם לדחיית ההסכם. לדברי החברה, צוותים שהוקמו במיוחד בקומברס עובדים כעת על מנת לפתור את בעיות חוסר ההתאמה.

ברוברטסון סטיבנס אומרים כי אין פירושה של דחיית ההסכם שהחברה החליטה להפסיק לחלוטין את המגעים עם קומברס, אלא שהיא מעוניינת להמשיך ולעבוד עימה ברגע שהבעיות הטכניות ייפתרו. בסלומון סמית בארני, לעומת זאת, סבורים כי בשל הבעיות הטכניות לא מן הנמנע ש-AT&T תעדיף לפנות אל המתחרות. בהקשר זה ציינו בבית ההשקעות את אופנווייב , שמנסה לדחוף את מוצרי המסרים המאוחדים שלה ל-AT&T.

רוברטסון סטיבנס: המסרים הקוליים אינם יישום חיוני

"עד שהבעיות הטכניות ייפתרו איננו צופים הכנסות משמעותיות מכיוון המסרים המאוחדים", אומרים ברוברטסון סטיבנס וצופים הכנסות של 19.9 מיליון דולר מתחום זה בשנת 2001. בבית ההשקעות ציינו כי לקוחות המסרים המאוחדים, כגון טי-מובייל, AT&T ופסיפיק סנטורי, משלמים על בסיס קיבולת תעבורת נתונים.

מעבר לבעיות הטכניות במסרים המאוחדים, בבית ההשקעות צופים סכנה לשורת ההכנסות של קומברס גם מכיוון המשך ההאטה והידוק חגורת ההוצאות. גם הם צופים כי ההכנסות ממסרים קוליים יירדו, מכיוון שהם פחות חיוניים להשקת רשתות תקשורת מיישומים אחרים. כל עוד האווירה הנוכחית תימשך, הם מסכמים, שדרוגים והחלפות של מוצרי מסרים קוליים בהיקפים גדולים לא יהיו שכיחים. ברוברטסון סטיבנס מותירים המלצת "תשואת שוק" לחברה עם מחיר יעד של 22 דולר.

סלומון סמית בארני: קומברס עלולה לאבד את ההסכם לטובת אופנווייב

האנליסט ויקטור הלפרט מסלומון סמית בארני סבור כי ממילא עיקר ההכנסות מהעסקה עם AT&T היו צפויות להגיע מכיוון המסרים הקוליים (כ-40 מיליון דולר להערכתו), וכי חלק זה של העסקה אינו בסכנת ביטול. גם הוא סבור כי ההכנסות מהמסרים המאוחדים קטנות מאוד ויסתכמו במהלך השנה כולה בפחות מחצי משווי ההכנסות מהמסרים הקוליים מעסקת AT&T.

תחום המסרים המאוחדים נמצא לדעתו בשלב מוקדם מאוד של חדירה לשוק, והכנסות משמעותיות ממנו אינן צפויות לפני סוף 2002. גם הסביבה התחרותית בשוק זה משתנה כל הזמן וקומברס עדיין צריכה להיאבק על מעמד מוביל בו. הלפרט סבור כי קומברס נמצאת בסיכון רציני למדי של איבוד עסקי המסרים המאוחדים בחוזה עם AT&T לטובת אופנווייב. עם זאת, הוא מעלה את המלצתו למניית החברה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 24 דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully