וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א סגרה יום אדום

נתן שבע

30.3.2008 / 14:43

מדד המעו"ף ירד ב- 2.3% ומדד תל אביב 100 איבד 2.5% מערכו. מדד הנדל"ן השיל עוד 5.4% ומדד התל-טק נחלש ב-2.5%

הבורסה בדרך לסגור את הרבעון הגרוע ביותר בשנים האחרונות שיסתיים מחר. ירידות השערים בארה"ב בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר הובילו היום לפתיחה שלילית של שבוע המסחר. בסך הכל איבדה הבורסה כמעט חמישית מערכה מאז תחילת השנה.

המסחר נפתח אומנם בירידות של 1% - אך בשעות הצהריים המשיכו המדדים לאבד גובה כשאת הירידות מוביל מדד הנדל"ן עם נפילה של 5.4%. מדד המעו"ף נפל ב-2.3% שוב מתחת לרמת ה-1,000 נקודות - לרמה של 999 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד ב-2.5% לרמה של 927 נקודות. מדד התל טק נחלש בשיעור דומה. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל. גם היום יסתיים המסחר ב-14:15 - בעקבות עיצומי עובדי הבורסה הנמשכים יותר משלושה שבועות.

ירידות השערים מושפעות ממגמה שלילית בבורסות ארה"ב בשני ימי המסחר האחרונים על רקע נתונים על הכלכלה האמריקאית.
בוול סטריט נסגר שבוע המסחר בירידות. נאסד"ק ירד ב-0.9% אך עלה ב-0.3% בסיכום שבועי. דאו ג'ונס השיל 0.7% וסיכם ירידה שבועית של 1.1%. את ירידות השערים הוביל המגזר הפיננסי בצל שמועות על קשיים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

המסחר התנהל היום תחת מטר של דו"חות כספיים שצפויים לחתום את עונת הדו"חות הכספיים ל-2007 עד מחר. בין המפרסמות בלטו הדו"חות של החברה לישראל, כי"ל ואלביט הדמיה. מחר יצטרפו שלושת הבנקים הגדולים למפרסמים.

כ"יל, שבשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר, פירסמה הבוקר את דו"חותיה. החברה סוגרת שנה חלומית וכפי שתנאי השוק נראים היום - השיא נמצא עוד הרבה קדימה. עליית מחיר האשלג ודשני הפוספט הובילו לזינוק של 82% ברווח הנקי הרבעוני לשיא של 164 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הרביעי צמחו ב-44% לשיא של 1.21 מיליארד דולר. כי"ל שפתחה את המסחר בעליות נכנעת למגמה השלילית אף היא ואיבדה 1.2% למרות המשך הממלצות של האנליסטים בשוק.

החברה לישראל, שבשליטת משפחת עופר, פירסמה גם היא את דו"חותיה הבוקר שמאכזבות את המשקיעים. חולשה בביצועי חברת הספנות צים, שהפסידה 38 מיליון שקל, חתכה 33% מהרווח הנקי של החברה לישראל, שמדווחת על רווח של 152 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007. בתגובה נפלה מניית החברה ב-5.9%.

הנדל"ן צונח

עוד הפסד משפטי לטבע: בית המשפט אסר על חברת התרופות הישראלית לשווק את גרסתה לתרופה אריספט לטיפול במחלת אלצהיימר, שפותחה על ידי החברה היפאנית איסיי. מכירותיה של התרופה, שסיפקה לאיסיי 38% מהכנסותיה, הגיעו בארה"ב ל-1.6 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2007. בניגוד למגמה, טבע עלתה ב-0.8% בעקבות פער חיובי עימו פתחה.

מדד הנדל"ן הוא זה שהוביל את הירידות בשוק ונפל ב-5.4%. אלביט הדמיה הרוויחה 919 מיליון שקל ב-2006 לצד מכירת קניון ההיפודרום בבודפש. השוק לא התרגש ייתר על המידה והמניה נפלה כמו מניות אחרות במגזר ב-6%.

נכסים ובניין נסחרת על רקע הידיעה כי עוד פרויקט נוסף בלאס וגאס, בעלות השקעה של 5 מיליארד דולר, נתקע. נכסים ובנין וקבוצת אלעד של תשובה מתכננים פרויקט ענק בהיקף השקעה של 6 מיליארד דולר בלאס וגאס. נכסים ובניין איבדה 6%.

האם אילן בן דב מתכננן למכור את תפוז? קבוצת דפי זהב הביע עניין ברכישת השליטה בתפוז. כך פורסם הבוקר ב-TheMarker. המניה קפצה ב-7.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully