וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים בן דוד מואשמים בהונאת ענק

הילה רז

30.3.2008 / 11:35

רשות המסים הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד האחים המואשמים בהונאה של למעלה מ-100 מיליון שקל

רשות המסים הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד האחים יניב והראל בן דוד, יוסף פנספונקר, רוני מימון, תום בן דוד ו-11 חברות שבשליטתו של יניב בן דוד.

בנוסף לכתב האישום, הוגשה בקשה למעצר הנאשמים עד לתום ההליכים ובקשה למתן צווים זמניים ברכוש, לשם חילוטו, לפי חוק איסור הלבנת הון. הרכוש השייך לנאשמים, אשר נתפס עם תחילת החקירה, הינו בשווי של כ-25 מיליון שקל.

בכתב האישום מואשמים החשודים בהונאת ענק של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי בסכום של למעלה מ-100 מיליון שקל, תוך שימוש במערך החברות אשר בשליטתו של יניב בן דוד. כן הם מואשמים בביצוע עבירות הלבנת הון בסך של כ-80 מיליון שקל, במטרה להסוות ולהסתיר את סכומי העתק שקיבלו לידיהם מביצוע העבירות.

נטען כי יניב בן דוד ייסד או רכש חברות עתירות כוח אדם בתחום התקשורת, אשר ביצעו עסקות אמת מול לקוחותיהן. על מנת להקטין את תשלומי המס השונים המתחייבים מעסקות אלה, הוציאו הנאשמים חשבוניות פיקטיוויות מחברות קש שהקימו והיו בשליטתו המוסווית של יניב בן דוד. זאת, לשם רישומן בכזב בספריהן וניכויין במרמה כתשומות.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה, איומים וניסיון לתקיפת שוטר. בתחילת מארס נעצרו החשודים, בתום חקירה סמויה של מספר חודשים, במבצע "עקיצה ברשת" בו נטלו 300 אנשי משטרה ורשות המסים. במהלך השבוע הראשון לחקירה התאבד יוסי חן - מנכ"ל חברת "תקשורת בטוחה" בבעלות בן דוד - בתום חקירת משטרה. כתב האישום הוגש על ידי המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים של רשות המיסים באמצעות עורכי הדין כפיר ממון, הדר דן ושאול פורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully