וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד דמוקלס של ליהמן ברדרס: ישראל היא המדינה בעלת הסיכוי הנמוך ביותר לקרוס; המסוכנת ביותר: איסלנד

טל לוי

30.3.2008 / 11:47

המדד מדרג 26 מדינות על פי סיכויי הקריסה שלהן



המשק הישראלי ממשיך להפגין עמידות יחסית גם בתנאי אי הוודאות הכבדים השוררים בשווקים הפיננסיים בימים אלה ומדינת ישראל היא בעלת הסיכוי הנמוך ביותר לקרוס. כך עולה ממדד דמוקלס שעורך בנק ההשקעות להמן ברדרס. המדינה המציגה את הסיכון הגבוה ביותר היא איסלנד.



על פי ויקיפדיה, הביטוי חרב דמוקלס מתייחס לחוסר הבטחון של אנשים בעלי כוח רב, הנובע מהאפשרות שכוח זה ילקח מהם בפתאומיות - או בהכללה, להרגשה של סכנה מתקרבת. ואכן, המדד שבנו בליהמן ברדרס מדרג 26 מדינות מתעוררות על פי סיכויי הקריסה שלהם.







כך למשל, ציון הגבוה מ-100, פירושו כי קיים סיכוי של 50% לקריסה כלכלית חיצונית ב-12 החודשים הבאים, בעוד שמדד הנע בין 65-100 פירוש סיכוי של 33% לקריסה שכזו. הדירוג של ישראל הוא הנמוך ביותר - אפס - ופירוש הדבר כי סיכוייה לקרוס נמוכים במיוחד, ולמעשה הנמוכים ביותר מבין 26 המדינות הנסקרות. יחד עם ישראל נמצאות גם אינדונזיה ומקסיקו.



המדינה המסוכנת ביותר היא איסלנד, שזוכה לציון 90 - ציון המתקרב למקסימום האפשרי ומציין מצב גרוע במיוחד. מדובר בשינוי בדירוג, שכן לפני כחצי שנה היתה רומניה המדינה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לקרוס וכעת הוחלפה בידי איסלנד. מהסקירות האחרונות עולה כי רומניה (שזכתה בציון 50) ואיסלנד תופסות בדרך כלל את המקומות הראשון והשני לסירוגין. בליהמן מציינים כי הציון הגרוע לו זכתה איסלנד משקף את ההידרדרות בשווקי הכלכלה המקומיים.



סין זוכה לדירוג המחמיא 16, ואילו מצרים - המצטרפת החדשה למדד - זוכה בציון 27. מדינות בעלות יציבות נמוכה יותר הן קולומביה (35), סינגפור (32) והונגריה (31).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully