וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סימנים למיתון בצריכה הפרטית בישראל"

טל לוי

30.3.2008 / 11:59

כך עולה מ"מדד אמון הצרכנים עבור ישראל" שהשיק היום בנק הפועלים. רק 11% מהנשאלים בסקר ציינו כי יצמצמו קניות לחג הפסח

בנק הפועלים משיק היום את מדד אמון הצרכנים עבור ישראל - בדומה למדד אמון הצרכנים הנהוג גם בארה"ב. מהסקר שערך הבנק עולה כי "אין סימנים למיתון בצריכה הפרטית בישראל".

על פי ממצאי הסקר, רק 11% מהנשאלים ציינו כי יקטינו את קניותיהם לקראת חג הפסח. הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן סבור כי "המשק הישראלי ממשיך להפגין עמידות בפני הזעזועים החיצוניים", וכי "המשך המומנטום בצריכה הפרטית ובהשקעות, ימנע גלישת המשק למיתון ב-2008".

בבנק מציינים כי סקר אמון הצרכנים בוצע בעת בה פעל צה"ל ברצועת עזה וישובי הנגב המערבי ואשקלון היו תחת מתקפת רקטות אינטנסיווית. מהתוצאות האופטימיות מאמינים בבנק כי למצב הביטחוני השפעה מוגבלת בלבד על אמון הצרכנים כל עוד לא מדובר בפיגועים במרכזי הערים הגדולות. לשם השוואה, גם בעת מלחמת לבנון השנייה, מדד אמון הצרכנים הגיב באדישות מפתיעה.

כאמור, רק 11% מהנשאלים ציינו כי יצמצמו קניות לחג הפסח ומרבית הנשאלים ציינו כי להתפתחויות בשוק ההון לא תהיה כל השפעה על קניותיהם בחג. לעומת זאת, 43.5% סבורים כי צפויה עלייה במחירי הדירות. לעומת זאת, בבנק הפועלים סבורים כי לאור הירידה החדה בשער הדולר, יש להתייחס בזהירות לנתונים על מחירי הדירות כי ייתכן שהנסקרים הושפעו מעליית מחירי הדירות במונחים דולריים.

מדד אמון הצרכנים מעיד על עלייה של נקודה אחת בפברואר, לאחר עלייה של 5.4 נקודות שנרשמה בינואר. בבנק מסבירים כי היציבות במדד אמון הצרכנים בישראל בחודש פברואר בולטת לחיוב בהשוואה למדינות אחרות בעולם שהושפעו מאד מהאווירה הקשה בשוקי ההון. בולטת בעיקר נפילה חדה באמון הצרכנים בארה"ב שירד בחודש פברואר ב-11 נקודות וב-12 נקודות נוספות בחודש מארס.

עוד מזכירים שם כי בניגוד לארה"ב ואנגליה, בישראל לא קיים משבר נדל"ן שפוגע באמון הצרכנים וזה אחד מהגורמים היכולים להסביר את ההבדלים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully