וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: מדינול חילקה ב-5 השנים האחרונות דיווידנדים בכ-400 מ' ד'; שיעור הרווח של החברה - כ-80%

נתן ליפסון

12.10.2001 / 0:25

כך נודע ל-TheMarker.com; בשנת 1999 הגיעו הכנסות מדינול לשיא של כ-220 מיליון דולר; בני הזוג קובי ויהודית ריכטר מחזיקים בכ-65% ממניות החברה

חברת מדינול הישראלית, שהוקמה על ידי בני הזוג קובי ויהודית ריכטר והמדען גרגורי פינחסיק, חילקה בשנים האחרונות דיווידנדים בכ-400 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.com.

אחרי שרכשו את חלקה של קרן ההון סיכון פולריס במדינול (כ-9%) בדצמבר 1999 לפי שווי חברה של כ-400 מיליון דולר, מחזיקים בני הזוג ריכטר בכ-65% ממניות החברה. כ-22% ממניות מדינול מוחזקות על ידי חברת המכשור הרפואי האמריקאית בוסטון סיינטיפיק ופינחסיק מחזיק בכ-13% ממניות החברה.

מדינול מייצרת סטנט (Stent) - מעין שרוול נירוסטה מחורר המוצמד לחלק הפנימי של העורקים על מנת למנוע את היצרותם ולהקטין את הסכנה לסתימות העלולות לגרום להתקפי לב. הסטנט מיוצר על בסיס פיתוח של פינחסיק, שעלה לישראל מרוסיה לפני כעשר שנים. בשנת 1999 הגיעו הכנסות מדינול לשיא של כ-220 מיליון דולר. שיעור הרווח הנקי של החברה נע סביב 80%.

על פי הסכם ההפצה הבלעדי שיש למדינול עם בוסטון סיינטיפיק, זכאית מדינול לתמלוגים בגין מכירת הסטנטים. במקור, שיעור התמלוגים נקבע על 30% מהמחיר הסופי של הסטנט, ואולם לפני כשנתיים שונה ההסכם כך שמדינול תקבל 23% מהמחיר הכולל של ערכה הכוללת את הסטנט ואת מערכת ההחדרה שלו.

בוסטון סיינטיפיק החזיקה בחמש השנים האחרונות בנתח של 15%-35% משוק הסטנטים העולמי, המוערך בכ-2.5 מיליארד דולר בשנה. בשנת 1999 הגיע נתח השוק של בוסטון סיינטיפיק לשיא של 35%. הכנסותיה ממכירת הסטנטים של מדינול בשנה זו הגיעו איפוא לכ-800 מיליון דולר וחלקה של מדינול הגיע לכ-200 מיליון דולר.

באותה שנה גם קיבלה מדינול החזרים בסכום של 16.5 מיליון דולר מבוסטון סיינטיפיק בגין התחשבנות על תקופות קודמות, לאחר שבביקורת שמדינול ערכה התגלה כי בוסטון סיינטיפיק לא העבירה לחברה את כל הכספים שהגיעו לה.

שיעור הרווח הנקי באותה שנה הגיע לכדי 90% מההכנסות, כלומר רווחי מדינול באותה שנה הגיעו לכ-200 מיליון דולר.

מפעל הייצור של מדינול בהר חוצבים בירושלים נהנה ממעמד של מפעל מאושר, ולכן החברה אינה משלמת מס כל עוד אינה מחלקת רווחים. מבדיקת TheMarker.com עולה, עם זאת, כי מדינול חילקה את רוב הרווחים שצברה עד לפני כשנה כדיווידנדים.

על פי ההערכות, החברה חילקה דיווידנד של 350-400 מיליון דולר, מזה כ-80 מיליון דולר חלקה של בוסטון סיינטיפיק, שהשקיעה בחברה כ-40 מיליון דולר, לא כולל הסכום שהשקיעה ברכישת מניותיו של אחד ממייסדי החברה, האורולוג פרופ' בנעד גולדווסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully