וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית בארני ואוסקר גרוס: סרגון תעמוד בתחזיות לרבעון ה-3; שוק הסלולר יניב עסקות בקרוב

נטע יעקבי

9.10.2001 / 19:06

צפויות החל מהרבעון הרביעי או בתחילת 2002, בעיקר באירופה; צופים הכנסות של 3 מ' ד', נמוך ב-50% מהרבעון הקודם; להמלצות האנליסטים האחרונות

המוצא הוא בשוק הסלולרי - על כך מסכימים שני בתי השקעות, אוסקר גרוס וסלומון סמית בארני, שפירסמו המלצות למניית סרגון . במצב הנוכחי שוק ה-Fixed Wireless Broaband (FWB) פשוט מת, אומר האנליסט ויקטור הלפרט, מסלומון סמית בארני. עם זאת, הוא סבור כי הוא יקום לתחייה בעוד שנים מספר. גם בבית ההשקעות אוסקר גרוס סבורים כי למרות שכרגע שוק היעד המקורי של סרגון אינו קיים, בתוך מספר שנים ישתנה המצב והוא יהפוך לשוק המוערך במיליראדי דולרים.

החברה, אשר מוצריה מאפשרים העברת נתונים, קול ווידיאו בפס רחב אלחוטי מנקודה לנקודה (PTP), נאלצה לבצע הסבה למוצריה לאחר שקבוצת הלקוחות העיקרית שלה, ה-Clecs (ספקיות התקשורת הקטנות שצצו במהלך 1999-2000) התפרקה עם התעצמות ההאטה בשווקים. הפיתרון שניצב בפתח היה השוק הסלולרי המתפתח. התפתחות התחרות בשוק והמעבר הקרוב לשירותי דור הביניים ולדור השלישי, גרמו להתפתחות צורך בהעברת מידע ממשתמשי הקצה לרשת המרכזית בצורה טובה יותר ומהירה יותר.

בנוסף, התגברות השימוש בשירותי מסרים קצרים (SMS) ובשימוש בטלפונים סלולריים בכלל, הגבירה את העומס על מערכות העברת הנתונים ויצרה על ידי כך את הביקוש למוצרים המאפשרים העברה איכותית יותר של הנתונים. כאן נכנסת סרגון לתמונה, אבל לא רק היא. חברות רבות שנפגעו משוק ה-Clecs החלו להתמקד בשוק הסלולרי ובאפשרויות שהוא טומן בחובו. תחרות זו צפויה לגרום למלחמת מחירים קשה והגמשת תנאי ההסכמים, אך בסלומון סמית ברני סבורים כי לסרגון יתרון טכנולוגי ולכן תצליח להיחלץ מהתחרות הצפויה.

הסכמים בשוק הסלולרי צפויים בסוף השנה, או בתחילת 2002

האנליסט אהוד אייזנשטיין, מאוסקר גרוס, סבור גם הוא שהתחרות בשוק עבור סרגון צפויה להגיע משני כיוונים: מחברות המתמקדות כמוה ב-PTP, ואשר הסבו את מירב מאמציהן לשוק הסלולרי, ומספקיות ציוד תקשורת גדולות כגון נורטל , אריסון, לוסנט ואלקטל. אך גם הוא סבור כי היתרון של סרגון טמון בטכנולוגיה שלה ובערוצי השיווק הבלתי ישירים (הסכמי OEM).

שני בתי ההשקעות רואים בפנייה לשוק הסלולרי את הקו המבטיח ביותר של סרגון, ומחזקים זאת בעובדה שהחברה נמצאת בעיצומם של מגעים לחתימת הסכמים עם ספקיות שירותים סלולרים, הסכמים אשר לפי הלפרט צפויים להיחתם במהלך הרבעון הרביעי, או בתחילת 2002. אייזנשטיין סבור כי הסכמים כאלו ייחתמו בעיקר באירופה ויתרמו לצמיחת החברה לטווח הארוך.

מניית סרגון איבדה כ-90% ממחירה מתחילת השנה, אז הגיעה לרמות שיא שנעו סביב 18 דולר. מחירה כיום, 2 דולרים, משקף לה שווי שוק של 42 מיליון דולר, נמוך ב-30% משווי המזומנים שבקופתה, 60 מיליון דולר. הלפרט מעריך כי שריפת המזומנים של החברה תסתכם ב-9 מיליון דולר למחצית השנייה של 2001, ושל 8-9 מיליון דולר ל-2002 כולה. על פי הערכה זו, ובמידה שמחיר המניה לא יעלה באופן משמעותי, גם בסוף 2002, עדיין תיסחר החברה מתחת לשווי המזומנים שלה. לדעתו, ירידה זו במחיר המניה אינה מוצדקת, שכן למרות המצב הקשה לחברה יתרון טכנולוגי והיא תצליח להגיח מהמצב הנוכחי מחוזקת ועם מעמד של מובילה בתעשייה.

התחזית לרבעון השלישי ? הכנסות נמוכות ב-50% לעומת הרבעון הקודם

הסיבה שבתי ההשקעות נדרשים למצבה של סרגון היא המועד המתקרב של פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, בסוף אוקטובר. הלפרט סבור כי החברה תצליח לעמוד בתחזיות, הנמוכות דיין, להכנסות של 3 מיליון דולר, והפסד למניה של 22 סנט, ומותיר המלצת "קנייה" למניה. באוסקר גרוס, אשר זוהי ההמלצה הראשונה שהם מפרסמים למניה, מעניקים המלצת "החזק" וצופים הכנסות של 7.5 מיליון דולר למחצית השנייה של 2001.

תחזית ההכנסות הצפויה נמוכה ב-50% מההכנסות לרבעון השני וב-75% מההכנסות ברבעון הראשון. הירידה הגדולה בהכנסות ברבעון השני לוותה אז בהוצאות חד פעמיות גדולות בגין מחיקת הכנסות מלקוחתה הגדולה, ווינסטאר, שפשטה את הרגל.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully