וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן ראשון במשבר הבנקאות? פרמונט ג'נרל נדרשת לגייס הון או להתפרק תוך חודשיים

סוכנויות הידיעות

30.3.2008 / 13:28

הדרישה הגיעה מצד מרגולטור הבנקאות הפדרלי

רגולטור הבנקאות בארה"ב הורה לפרמונט ג'נרל - החברה האם של Fremont Investment and Loan, למכור את החטיבה או לגייס עבורה הון. באם הרגולטורים יחליטו כי פרמונט מתקדמת בשיפור המצב בחטיבה, הם עשויים לשנות את ההוראה על מנת להעניק לה הזדמנות נוספת.



פרמונט אינה צפויה לזכות בסיוע פדרלי כמו זה שקיבל בר סטרנס, כיוון שלפי הערכות, קריסתה אינה צפויה להדהד במערכת הבנקאית כולה - כפי שהיה קורה לו קרס בר סטרנס.



סוכנות ביטוח הפקדונות הפדרלית בארה"ב (FDIC) מבטחת את הפקדונות בבנק בסכום של עד 100 אלף דולר, וחסכונות פרישה מסויימים בסכום של עד 250 אלף דולר, כך שהחשבונות המופקדים בבנק אמורים להיות בטוחים עד סכומים אלה. בבנק של פרמונט כיום פקדונות בסך כ-7 מיליארד דולר, מתוכך כ-80% מבוטחים בסוכנות הפדרלית.



פרמונט ג'נרל, שהיתה בעבר חברת משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) החמישית בגודלה בארה"ב, הודיעה כבר לפני שנה כי תפסיק להעניק משכנתאות בשוק זה וכי תצא ממנו כליל.



עם זאת, הבעיות הנוכחיות של פרמונט נובעות מדרישת הרגולטורים האמריקאים לדווח באופן שיטתי ואגרסיווי יותר על ירידה בערך הלוואות בהן מחזיקים הבנקים. בנוסף, הרגולטורים דורשים את הגדלת עתודות המזומנים בבנקים - מה שעשוי לחייב כמה בנקים לגייס הון.



עד כה לא קרס אף בנק מסחרי אמריקאי המבוטח על ידי סוכנות הביטוח הפדרלית - אף כי כמה חברות משכנתאות שאינן בנקאיות התמוטטו, והפסדים גדולים מכבידים על כמה בנקי השקעות ובנקים מסחריים.



ביום שישי דיווחה פרמונט ג'נרל כי ה-FDIC פרסם הוראה ליישום מיידי לגיוס הון על רקע המצב הפיננסי ההולך ומידרדר של הבנק. על חטיבת הבנקאות ייאסר להעביר תשלומים לחברה האם או להעניק בונוסים לבכיריה. פרמונט אמרה בהצהרה כי לא בהכרח תצליח לפתח אסטרטגיה שתהלום את ההוראה.



מאז 1993 פרסם ה-FDIC רק 13 הוראות ליישום מיידי לבנקים - 6 מתוכן לא קוימו על ידי הבנק.



פרמונט - חברה בקליפורניה שנוסדה ב-1937 - פרחה על רקע הבועה בשוק הנדל"ן ועל רקע מעורבותה בשוק הסאבפריים. לחברה 22 סניפים בקליפורניה והיא העניקה משכנתאות בריבית גבוהה בסך 81 מיליארד דולר - לפי נתוני "וול סטריט ג'ורנל". בפלורידה, אחד מהשווקים שספגו את המכה הקשה ביותר במשבר הנוכחי, העניק פרמונט כמעט 5,000 משכנתאות בריבית גבוהה ב-2005 באזור מיאמי.



במארס 2007 קיבלה החברה הוראה להפסיק את פעילותה בשוק הסאבפריים ומשרד התובעת הכללית של מדינת מסצ'וסטס הגיש נגדה תביעה באוקטובר האחרון, בטענה כי שיווקה מוצרים מסוכנים בצורה מטעה ולא הוגנת. פרמונט החישה את הטענות נגדה ואמרה כי ללא פעילותה, תושבים רבים במסצ'וסטס כלל לא היו מצליחים לרכוש בית.



בחודש שעבר הוצא צו זמני המונע מפרמונט לעקל נכסים בגין אי עמידה בתשלום המשכנתא, ללא אישור התובעת הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully