וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדי דולרים מועברים לחו"ל על ידי ישראלים בכדי להימנע ממס

Nfc

30.3.2008 / 13:41

כך עולה ממחקר משפטי של עו"ד ד"ר אבי נוב

על פי המחקר, הגידול בהעברות כספים של ישראלים לחו"ל נובע ממספר סיבות בהם הגלובליזציה בכלכלה העולמית, ההתפתחות הטכנולוגיות, וכן נוכח קיומן של השקעות בחו"ל המביאות לתשואה גבוה יותר מאשר השקעות בישראל. סיבה נוספת הנחשפת במחקר של ד"ר נוב, היא העובדה כי ניתן באמצעות תכנון מוקדם למנוע את תחולת המס על ההשקעות בחו"ל.



לדברי ד"ר נוב, ישראלים המחזיקים בחשבונות בנק ובתאגידים מחוץ לישראל עשויים להיות מטרה לבדיקות מצד רשות המסים בישראל. העדר תכנון מס מראש, עשוי לנטרל את החיסכון במס הצפוי, ולחשוף את המשקיעים להתמודדות ארוכה ומתישה מול רשויות המס.



מנתוני בנק ישראל עולה כי במהלך שנת 2007 השקיע המגזר העסקי בחו"ל סכום של כ-15 מיליארדי דולרים: 7 מיליארד דולר מן הסכום בהשקעות ישירות, 5.1 מיליארד דולר בהשקעות בתיק למסחר ו-2.9 מיליארד דולר בצבירה בפיקדונות מטבע חוץ בחו"ל. במצטבר, סך כל ההשקעות של ישראל בחו"ל עומד על כ-170 מיליארד דולר.



"אילו היה ניתן למסות בישראל את כל הרווחים מהשקעות בחו"ל, היה משתלם בגינם סכום אדיר לרשויות המס בישראל" - אומר ד"ר נוב. "במקרים רבים משקיעים מישראל נרתעים, שלא בצדק, מהקמת תאגידים או החזקת כספים במקומות בהם המיסוי אטרקטיווי. אולם, החשש מפני תגובה של רשויות המס אינו סיבה אמיתית להימנע מתכנוני מס מורכבים ואחזקת כספים בבנקים זרים, כל עוד מדובר בתכנון לגיטימי ובמיוחד כאשר לנישום חוות דעת משפטית המאשרת את התכנון".



הידיעה פורסמה באתר Nfc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully