וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעורי העוני בקרב החרדים והערבים עלו

חיים ביאור

30.3.2008 / 14:26

מדו"ח בנק ישראל על מדיניות הרווחה עולה, כי שיעור העוני בקרב שני המגזרים עומד על 60%. חלקם היחסי באוכלוסייה הוא 25%

תחולת העוני אינה אחידה באוכלוסיות השונות והיא גבוהה במיוחד בקרב הערבים והחרדים. עם זאת, בקרב החרדים חלה תפנית ב-2006: ההסתברות שלהם להיכלל בקבוצת העוני ירדה - בשל כניסתם המוגברת לשוק העבודה. כך עולה מפרסום ראשון של דו"ח בנק ישראל על מדיניות הרווחה. הדו"ח המלא שיפורסם ביום שלישי השבוע. בנק ישראל קובע כי בשנה שהסתיימה ביולי 2007 שיעורי העוני בקרב האוכלוסיה החרדית והערבית בישראל עלו. שיעור העוני - 60% - בקרב שני המגזרים גבוה יותר מחלקם היחסי באוכלוסייה - 25%.

עם זאת, נכתב בדו"ח כי ב-2006 חלה במגזר החרדי תפנית: תחולת העוני שבקרבו ירדה וההסתברות להיכלל בקבוצת העניים ירדה באופן חד. הסיבה לכך היא כניסתם של חרדים לשוק העבודה. מהלך זה הושפע מהקיצוצים בערך קצבאות הביטוח הלאומי בשנים האחרונות וחוזקה באמצעות תוכניות תעסוקה מיוחדות לאוכלוסיה זו.

"כניסת החרדים לשוק העבודה אפשרה להם להנות במידה מסויימת מפירות הצמיחה במשק - דבר שהוביל להיחלשות הסיכוי של יהודי חרדי להיות עני, למרות הצמצום החד בקצבאות", אומרים בבנק ישראל.

בניגוד להתפתחויות אצל החרדים - סיכוייהם של ערביי ישראל להיות עניים המשיכה לעלות במהלך כל התקופה. על פי הדו"ח, הקיצוץ בקצבאות אמנם דחף לעלייה מסויימת בשיעור ההשתתפות של נשים ערביות בכוח העבודה - אולם שינוי זה לא הביא עד כה לגידול בהיקף התעסוקה במגזר. הסיכוי של אזרח ערבי להיות מועסק יורד עם השנים דבר הדוחף את האוכלוסיה הערבית אל מתחת לקו העוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully