וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: המשטרה מנסה לעקוף את החוק - פועלת לפיטורי עובדי החברות הקבלניות שהיא מעסיקה

חיים ביאור

30.3.2008 / 14:57

המשטרה בוחנת המשך תעסוקתם של 650 עובדי חברות כ"א

בשבועות האחרונים הצטרפו כחברים בהסתדרות מעל שליש מבין 650 העובדים ובכך הפכה ההסתדרות, לפי החוק, לגוף היציג של כל קבוצת 650 העובדים. העובדים מועסקים במשטרה בין שנה אחת לחמש שנים בתפקידים מינהליים שונים, כגון מנהלי חשבונות, מזכירות, אנשי אחזקה, נהגים, מכונאי רכב וחשמלאים, עובדי ארכיב וטבחים. מחציתם מועסקים במטה הארצי בירושלים.



העובדים התארגנו לאחר שנודע להם שאין בכוונת המשטרה לקלוט אותם כעובדים מן המניין, כפי שמחייב חוק חברות כוח אדם. החוק מ-2000 מחייב את המעסיק בפועל לקלוט עובד חברת כוח אדם לשורותיו לאחר שהשלים תשעה חודשי עבודה. החוק הוקפא במשך שמונה שנים ביוזמת משרד האוצר, אך לפי דרישתו של עיני, החוק מופעל החל מראשית ינואר 2008.



המשמעות היא שלפי החוק, כל עובד שבסוף ספטמבר הקרוב ימלאו לפחות תשעה חודשים להעסקתו, יהיה חייב להפוך לעובד מן המניין אצל המעסיק הסופי.



העובדים טוענים כי המשטרה מתכוונת להעביר אותם למעמד של "נותני שירותים" ואף לפטר את חלקם, עוד לפני חודש ספטמבר, כדי להתחמק מהחובה לקלוט אותם כעובדי המשטרה לכל דבר. "לא ייתכן שבמדינה מתוקנת, גוף האמון שלן שמירת החוק ועל אכיפתו, יעקוף את החוק, אמר עיני. "אם לא נגיע להסכמות עם המשטרה, נפתח במאבק".



באחרונה הופצה במשטרה איגרת מטעמו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עמיחי שי, ולפיה המשטרה מתכוונת "לקבל בקרוב החלטה בקשר לעתידם התעסוקתי של עובדי חברות כוח האדם המועסקים בה".



עם זאת, באיגרת אין התחייבות כלפי העובדים לקלוט אותם במשטרה לקראת סוף ספטמבר. לטענת היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, "המשטרה מנסה להרוויח זמן. ברור שאם תינתן החלטה סמוך לסוף ספטמבר, לעובדים יהיה קשה יותר להיאבק נגד הגזירה, ברמה המשפטית והארגונית כאחת".



מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מודעת לתחושה הקשה המלווה את האזרחים, עובדי חברות כוח האדם המועסקים בה, ומצרה על השימוש במצוקתם בתקשורת לעניין עתידם המקצועי, על ידי גורמים שונים. המצב המשפטי הנוכחי, למפכ"ל המשטרה אין סמכות להעסיק אזרחים, ולכן בהנחייתו עבודת מטה נרחבת, במסגרתה נבחנות אפשרויות שונות העומדות בפני המשטרה להמשך העסקת אזרחים עובדי חברות כוח אדם, תוך שימת דגש על זכויותיהם בהתאם לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully