וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיים וורנר תאבד את זכויות היוצרים הבלעדיות על סופרמן לטובת יורשיו של אחד מיוצרי הדמות

ניו יורק טיימס

30.3.2008 / 16:22

ג'רום סיגל וג'וזף שוסטר מכרו את הזכויות בשנות ה-30' תמורת 130 דולר

בית המשפט לא קבע כמה חייבת טיים וורנר ליורשיו של סיגל על השימוש בדמות מאז 1999, השנה שבה טוענים היורשים כי קיבלו בחזרה את הבעלות על הדמות. בנוסף, בית המשפט לא קבע האם על טיים וורנר לשלם ליורשי סיגל תמלוגים בגין הסרטים של חטיבת וורנר ברדרס, או רק בגין רווחי DC קומיקס. הסרט "סופרמן חוזר" שיצא ב-2006 הכניס 200 מיליון דולר בארה"ב לבדה.



הפסיקה גם עשויה להעיב על תוכניותיה של טיים וורנר להפיק סרטים נוספים שסופרמן מככב בהם, ביניהם סרט המשך נוסף, כמו גם סרט המבוסס על "ליגת הצדק", בו מצטרף סופרמן לגיבורי על נוספים, דוגמת וונדרוומן ובאטמן.



הפסיקה פותחת פתח גם ליורשיו של שוסטר, לטעון לזכויות יוצרים החל מ-2013. החלטות אלה יעניקו לשתי המשפחות שליטה בדמות הרווחית לפחות עד 2033, לדברי מרק טוברוף, עורך דינן של שתי המשפחות. "לאחר 2013 טיים וורנר לא תוכל להשתמש בדמות של סופרמן בלי לקבל אישור ממשפחת סיגל וממשפחת שוסטר", אמר.



בפסיקה ארוכה בצורה יוצאת דופן, השופט תיאר כיצד סיגל ושוסטר, בעודם תלמידי תיכון בקליוולנד, יצרו את הדמות בתחילה כסיפור קצר, ב-1932, ומאוחר יותר כסטריפ קומיקס בו כבר הופיעו המאפיינים המוכרים של סופרמן - הגלימה, הלוגו והאלטר-אגו קלארק קנט. DC קומיקס רכשו ב-1938 13 עמודי קומיקס, ואת הזכויות על הדמות לנצח.



עם זאת, ב-1997 הגישו יורשיו של סיגל בקשה לסיום זכויות יוצרים, במסגרת חוק משנת 1976 המתיר ליורשים בתנאים מסויימים לקבל בחזרה את זכויות היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully