וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כימיקלים לישראל מרחיבה את כושר הייצור של האשלג, סלע הפוספט ומוצריו

TheMarker

30.3.2008 / 18:46

כיל מיישמת את אסטרטגיית הגדלת כושר הייצור

שינויים שחלו בשנים האחרונות בצריכת מוצרי החקלאות העולמית השפיעו באופן ניכר על הביקושים לגרעינים בעולם, והביאו לעליית מחירי מוצרים אלו לרמות שיא היסטוריות. הצריכה הגדלה של גרעינים - שהיתה גבוהה מרמת ייצור הגרעינים בעולם בשנים האחרונות - גרמה לירידה במלאים.



להערכת החברה חל גידול ניכר בביקוש למוצרים חקלאים - ובעקבותיהם בדרישה לדשנים - במדינות מתפתחות כגון ברזיל, הודו וסין. הגדלת השימוש בדלקים המופקים מן הצומח (Bio-fuels) בשנים האחרונות - בכלל זה במדינות אירופה ובארה"ב - תרמה גם היא לגידול בצריכת הדשנים. כתוצאה מכך, חלה עלייה חדה במחירי הדשנים ובראשם מחירי האשלג ודשני הפוספט. המחירים הנוכחיים הינם מחירי שיא.



לאור זאת, החליטה החברה להגדיל את הייצור של סלע פוספט בהיקף של כ-500 אלף טון כבר במהלך 2008, מתוך עודף כושר הייצור של סלע הפוספט הקיים. זאת, בעקבות העלייה החדה במחירי סלע הפוספט לאחרונה לרמות שיא. החברה תבחן הרחבות ייצור נוספות עד למיצוי מלוא כושר הייצור בהתאם למצב בשוק. במקביל, מקדמת כיל תוכנית להגדיל באופן הדרגתי את כושר הייצור של סלע הפוספט בכ-600 אלף טון נוספים, שמיועדת לביצוע עד שנת 2010.



בתחום החומצה הירוקה - המשמשת כחומר גלם לייצור דשנים - החברה מקדמת תוכנית להגדלת כושר הייצור בכ-40 אלף טון במונחי תחמוצת זרחן(P2O5) לשנה.



בתחום דשני הזרחן החברה מקדמת תוכנית להגדלה הדרגתית של כושר הייצור בכ-250 אלף טון על פני 4 שנים.



בתחום ייצור האשלג, מתבצעות עבודות בבריכת אידוי מספר 3 בים המלח - אשר מטרתן להגדיל את ייצור הקרנליט בשיעור שווה ערך לכ-250 אלף טון אשלג לשנה. זאת, באמצעות הסבת השימוש בחלק משטח בריכה 3 משיקוע מלח לשיקוע קרנליט. עבודות פרויקט הסבת הבריכה צפויות להסתיים עד סוף שנת 2008 וקציר הקרנליט הראשון צפוי להתבצע בתחילת שנת 2009.



בנוסף, החברה מקדמת תוכנית נוספת להגדלה הדרגתית של ייצור האשלג בסדום בהיקף של כ-250 אלף טון נוספים שתתבצע עד שנת 2011. זאת, באמצעות שיפורים טכנולוגים וכן פתרון בעיות המהוות צוואר בקבוק במפעלים הקיימים. החברה גם אישרה בחינה של אפשרויות להגדלה של כושר הייצור של האשלג בסדום בכ-1 מיליון טון נוספים בטווח מוערך של 8-5 שנים. זאת, מעבר להגדלות התפוקה המתוארות לעיל.



כחלק ממדיניות לייעול ופיתוח, בשנת 2007 בוצעו במכרות האשלג של החברה באירופה השקעות ברכישת ציוד כרייה בספרד ובאנגליה ובפיתוח אזורי כרייה חדשים באנגליה. השקעות נוספות אשר על הפרק צפויות להביא באופן הדרגתי החל משנת 2008 ועד שנת 2010 - לגידול בייצור באירופה שיסתכם בתוספת של כ-300 אלף טון לשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully