וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון היצוא הצטרף לתכנית הסיוע הממשלתית ליצואנים בכ-110 מיליון שקל

אורה קורן

30.3.2008 / 19:35

המכון הצטרף חרף מחלוקת בין הממשלה להתאחדות התעשיינים

התכנית הכוללת מבוססת על תוספת תקציב בסך 110 מיליון שקל לשנתיים ליצואנים. התכנית תכלול הגדלת הסכום המושקע בקרן היצואן הבודד על ידי המדינה, כך שיחד עם כספי הבנקים שישתתפו בתכנית, צפויה קרן ההלוואות לעמוד על חצי מיליארד שקל שיינתנו כהלוואות בערבות מדינה.



בסעיף זה, המחלוקת עם התאחדות התעשיינים, שביקשה השתתפות מדינה בסיכון של היצואן בשיעור של כ-25%, נותרה בעינה. בסוף השבוע החליטו משרד האוצר ומשרד התמ"ת להפסיק את הדיון עם ההתאחדות ולחתום על התכנית בנימוק, שהכסף ממתין ליצואנים וחבל לעכב את העברתו בגלל מחלוקת עם התאחדות התעשיינים. משרד האוצר אישר את הדברים. התאחדות התעשיינים סרבה להגיב.



עוד הוסכם על כלי סיוע חדשים, כדוגמת יעוץ לגבי הגנות מטבע חוץ שיינתן ליצואנים קטנים ובינוניים בלבד על ידי מינהל המימון במשרד התמ"ת. בנוסף, תאושר תוספת עובדים מקומיים לנספחויות כלכליות ישראליות בחו"ל.



מכון היצוא יגבש תוכנית לעידוד היצוא שתכלול סיוע במימון תערוכות בין לאומיות אשר יינתן ליצואנים קטנים ובינוניים, שדרוג הביתנים הלאומיים בתערוכות בחו"ל, סמינרים והדרכות ליצואנים קטנים בתחומי סחר חוץ ושיווק בינ"ל, סיוע באיתור סוכנים ומפיצים בחו"ל עבור חברות קטנות ובינוניות, עריכת "שבוע ישראל" ברשתות שיווק שאינן ביבשת אמריקה הצפונית והדרומית, סיוע ליצואני שירותים מקצועיים ומודיעין עסקי ליצואנים קטנים ובינוניים.



העברת התקציב תהיה כפופה לאישור תוכנית עבודה מפורטת אשר תגובש ע"י המכון ותכלול בין היתר את פירוט הכלים ויעדים כמותיים במונחי תשומות ותפוקות ואבני דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully