וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית: קולגייט לא נותנת הגנה טוטאלית

רוני לינדר-גנץ

30.3.2008 / 19:39

התביעה בגובה 2.4 מיליארד שקל תוגש מחר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. "המסר השיווקי של משחת השיניים משולל כל בסיס מדעי"

תביעה ייצוגית בגובה 2.4 מיליארד שקל תוגש מחר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת קולגייט-פלמוליב העולמית, יצרנית משחת השיניים הנמכרת בישראל קולגייט טוטאל, וכנגד היבואן, חברת שסטוביץ'.

בתביעה נטען כי המסר השיווקי של משחת השיניים, שמבטיח למשתמש "הגנה טוטאלית" של כ-12 שעות לשיניים ולחניכיים", הנו משולל כל בסיס מדעי ומהווה "הונאה ואחיזת עיניים של ממש" וכי מדובר בעבירה על חוק הגנת הצרכן.

התובע, אלון חליווה, המיוצג על ידי עורך הדין דוד קירשנבוים, טוען כי "הלך שבי" אחר הפרסומים ה"אגרסיוויים" הנוגעים לקולגייט טוטל ומבטיחים כי "המשחה נלחמת באופן פעיל ב-12 בעיות שיניים וחניכיים" וכי למשחה "פטנט ייחודי Tricloguard". לטענתו, רכש את המשחה במטרה לזכות בהגנה טוטאלית והקפיד לצחצח את שיניו פעמיים ביום - אך לשווא.

בתביעה נטען כי היצרנית והיבואנית "הסתירו והעלימו מידיעת הצרכנים את העובדה כי עדיין לא נמצאה הדרך המדעית להעלים את מחלות החניכיים והשיניים לחלוטין" וכי "מבחינה קלינית ההבדל בין משחת השיניים קולגייט טוטאל לבין משחות השיניים האחרות - אינו משמעותי".

כל זאת, נטען בתביעה, גורם לרבבות רבות של צרכנים בישראל לרכוש את משחת השיניים "קולגייט טוטאל", תוך כדי בזבוז כספם לשווא, תוך כדי רכישת אשליה בלבד בדבר קיום "הגנה טוטלית ל-12 שעות לשיניים ולחניכיים".

לתביעה מצורפת חוות דעת של ד"ר נועם ירום, מומחה ברפואת הפה, רופא בכיר בשיבא תל-השומר, ומרצה במחלקה לרפואת הפה באוניברסיטת תל אביב, בה נקבע כי "ההבדל ביכולת מניעת תחלואה בעששת בין משחת השיניים קולגייט טוטאל ובין משחות שיניים אחרות - איננו משמעותי מבחינה קלינית ובוודאי לא מעיד על יכולת הגנה טוטאלית" וכי הצהרת החברה "אינה תואמת את האמור בספרות הרפואית ומציגה מיצג שווא".

לטענת התובע, הנזק האישי שנגרם לו הוא 432 שקל - 9 שקלים בגין ההפרש בין קולגייט טוטאל למשחות שיניים רגילות אחרות, כפול מספר החודשים בהם השתמש במשחה - 48 חודשים. סכום התביעה הכולל, 2.4 מיליארד שקל, חושב לפי 50% מהאוכלוסיה שהשתמשו במשחה (3.2 מיליון איש) במשך 7 שנים בהן משווקת המשחה בישראל, כפול 9 שקלים - ההפרש בין מחיר המשחה למחירי משחות אחרות.

מחברת ש.שסטוביץ' יבואנית קולגייט נמסר בתגובה: "הכיתובים על גבי האריזות והמסרים הפרסומיים של קולגייט נבדקים ומאושרים מדעית על ידי חברת קולגייט העולמית. לגופו של עניין לא נתקבלה כל תביעה במשרדי קולגייט העולמית ומשרדי ש. שסטוביץ'. אם וכאשר תתקבל - נתייחס אליה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully