וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק צפויה לפטר בימים הקרובים עשרות מעובדיה לאור הנפילה החדה בהכנסות ברבעון הרביעי

עומרי כהן

30.3.2008 / 20:37

כך נודע ל-TheMarker; מדובר בסבב פיטורים שני בחברה מתחילת השנה והוא עשוי לכלול עד כמחצית מהחברה

מטאלינק, המתמחה בפיתוח ושיווק שבבי תקשורת, כבר פועלת ממרכז הפיתוח שלה בקיבוץ יקום ומחזיקה משרדי המכירות ברחבי העולם. ל-TheMarker נודע, כי קרוב למחצית מעובדי החברה צפויים לקבל מכתבי פיטורים בסבב הפיטורים הנוכחי. החברה סירבה להגיב לכתבה.



אשתקד גייסה מטאלינק 70 עובדים ויחד עם ההתחזקות בשערו של השקל מול הדולר, זינקו הוצאות השכר שלה בשל כך ל-20 מיליון דולר בשנה. ברבעון הרביעי עמדו הוצאות התפעול שלה על כמעט 10 מיליון דולר, וקצב שריפת המזומנים עלה לרמה של 6.5 מיליון דולר ברבעון.



מנגד התכווצו כמעט לחלוטין מכירות שבבי הטלפוניה הוותיקים. מדובר בתחום שייצר לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנים האחרונות ועזר לה לממן פיתוח שבבים לתקשורת אלחוטית בין מכשירים אלקטרוניים בתוך הבית. פיתוח השבבים נעשה על בסיס חזון הבית האלחוטי בו ידברו מכשירים אלקטרוניים אחד עם השני ללא צורך בחוטים. השבבים שפיתחה החברה מאפשרים העברת שידורי וידיאו בין ממיר מרכזי אחד לכמה טלוויזיות ברחבי הבית.



קצב אימוץ הטכנולוגיה הוא אטי לפי שעה, וטלוויזיות וממירים המדברים ביניהם ללא חוטים עדיין לא הגיעו למדפי החנויות. יו"ר והמנכ"ל, צבי שוכמן, אמר באחרונה שמכירות שבבים אלה צפויות לגדול במחצית השנייה של 2008, אבל בינתיים נדרשת החברה לשמור על קופת מזומניה, שהסתכמה ב-27 מיליון דולר בסוף 2007.



מטאלינק נסחרת כעת בנאסד"ק לפי שווי של 46 מיליון דולר, לאחר שמנייתה איבדה כ-60% מערכה מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully