וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': UBS עשוי לרשום מחיקות נוספות בסך 11 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008

סוכנויות הידיעות

31.3.2008 / 11:19

בנק ההשקעות: UBS ירשום הפסד שנתי שני ברציפות

מריל לינץ' הוריד את תחזית הרווח שלו ל-UBS לשנת 2008 להפסד והפחית את תחזית הרווח של הבנק לשנה הבאה ב-6%. מריל קיצץ ב-13% גם את תחזית הרווח השנתית של קרדי סוויס - הבנק השני בגודלו בשווייץ - על רקע הערכות כי גם הוא צפוי לרשום מחיקות בסך 2.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008.



"אנו צופים כי התוצאות לרבעון הראשון יביאו עמן גל נוסף של מחיקות ערך ורווחים מאכזבים. הבנקים השווייצים יהיו צריכים למחוק את חשיפתם למשכנתאות Alt-A אמריקאיות, לנכסים מגובים במשכנתאות סאבפריים, להלוואות ממונפות ולנדל"ן מסחרי", אמרו כלכלני מריל לינץ במכתב למשקיעים.



העיתון השווייצי "סונטאג" דיווח אתמול כי UBS נקלע לקשיי נזילות ועשוי לבקש את אישורם של בעלי המניות בבנק לבצע גיוס חירום בסך 16 מיליארד פרנק שווייצי (16.1 מיליארד דולר). לפני שבועות ספורים בלבד גייס UBS מיליארד פרנק שווייצי (12.2 מיליארד דולר) מקרנות השקעה ממשלתיות בסינגפור ובמזרח התיכון.



UBS סובל ממחסור חמור בנזילות לאחר שלקוחותיו באזור ציריך בלבד משכו מהבנק כספים בסך 700 מיליון פרנקים בעקבות משבר האשראי העולמי. UBS, לפי הדיווח, צפוי גם לדווח על הפסד רבעוני נוסף ברבעון הראשון - על רקע מחיקות בסך 15 מיליארד פרנק השווייצי הקשורות לחשיפתו של הבנק לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות.



בעלי מניות ב-UBS ביקרו באחרונה את תוכנית הבנק לגייס 13 מיליארד פרנקים באמצעות הנפקת אג"ח בנות המרה - ומכירתן לזרוע ההשקעות הממשלתית של סינגפור (GIC) ולמשקיע אנונימי מהמזרח התיכון. בעלי המניות חששו כי הזרמת ההון לממשלת סינגפור ולמשקיע מהמזרח התיכון המהווה נתח של כ-10% ב-UBS - ידללו את אחזקותיהם הקיימות בחברה. UBS, מצדו, טען כי הזרמת ההון היא הכרחית על מנת להתמודד עם מחיקות ערך בסך 19 מיליארד דולר, שביצעה החברה ב-2007 בשל חשיפתה לשוק הסאבפריים בארה"ב.



UBS רשם ברבעון הרביעי הפסד של 12.5 מיליארד פרנק שווייצי (11.3 מיליארד דולר), לעומת רווח של 3.4 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון המקביל שנה קודם לכן. כמו כן, דיווח UBS על הפסד שנתי של כ-4.4 מיליארד פרנק שווייצי - ההפסד השנתי הראשון של הבנק מאז נוסד לפני כעשור. שווי השוק של UBS נחתך ביותר ממחצית במהלך 12 החודשים החולפים - בעקבות חשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully