וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה באבן גבירול: דירה ב-34 מיליון דולר

גיא ליברמן

31.3.2008 / 11:38

את הסכום מבקשת חברת גינדי על טריפלקס במגדל G המורכב מדופלקס ודירת פנטהאוז. השכנים בקומה מעל - שרי אריסון ועופר גלזר

שוק המגורים המגה יוקרתי בתל אביב ממשיך לכוון לגבהים לא מוכרים, לפחות מבחינת ציפיות הקבלנים. חברת גינדי החזקות הבונה את מגדל G במפגש הרחובות שאול המלך, אבן גבירול והשופטים בתל אביב, הודיעה כי היא מציעה למכירה דירה ב-34 מיליון דולר.

הסכום הוא כמעט פי שניים מהמחיר הגבוה ביותר ששולם עד היום עבור דירה בישראל, כשעידן עופר קנה באחרונה ב-17.5 מיליון דולר דירה במגדל רוטשילד 1 של קבוצת חבס בעיר. השאלה היא האם באמת יש מישהו שמוכן לשלם סכום שכזה. מדובר בטריפלקס המורכב מדופלקס ודירת פנטהאוז בקומות 24, 25 ו-26, ממש מתחת לטריפלקס שקנתה לפני יותר משנה בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, שרכשה אותו ב-13 מיליון דולר. סך המרחב בטריפלקס המוצע מגיע לכ-1,500 מ"ר, עם נוף פנורמי של 360 מעלות. המחיר הנדרש מגלם שווי של יותר מ-22 אלף דולר למ"ר.

מצד אחד מעיד המחיר על ביטחון רב של היזמים בסיכוי שמישהו ישלם מחיר כזה. ואולם, מצד שני הדבר נראה מעין אילוץ או סתם גימיק, שלא יבשיל בסופו של דבר לעסקה של ממש. "אחרי כל הרעש, בגינדי מודים למעשה שהם לא הצליחו למכור את שתי הדירות, ויוצרים באזז סביב האפשרות לחבר אותן. זה הכל", אומר איש שיווק הפועל בתל אביב.

איש עסקים רוסי ניהל מו"מ עם גינדי בנוגע לדופלקס המרכיב שני שלישים מהטריפלקס, שהוצע ב-18 מיליון דולר, אך מהחברה נמסר כי המו"מ לא הבשיל לעסקה. כעת טוענים בחברה כי איש עסקים ישראלי הביע התעניינות בדופלקס בלבד, עליו הם כבר מבקשים 20.3 מיליון דולר. הדופלקס, בגודל 1,000 מ"ר, כולל תקרה של כשמונה מטרים, ספרייה בחלל כפול, מרפסת גדולה, חדר יין, חדר כושר פרטי וחדר הקרנה פרטי.

מחיר לא סביר

בעיני אנשי נדל"ן תל אביבים המחירים אינם סבירים. לפני כמה חודשים החליטה חברת אורנים, בעלת פרויקט Sea One ברחוב הירקון בעיר, לרדת מכוונתה למכור דירת פנטהאוז בקו ראשון לים תמורת 25 מיליון דולר, לאחר שלא הצליחה למכור אותה במשך כמה שנים. אם מדד דירות המגה יוקרה בישראל הוא דירת הפנטהאוז של עופר, לדברי אנשי נדל"ן אין שום הצדקה לשלם מחיר כפול.

דירת הפנטהאוז שבקומה ה-26 במגדל G, בגודל של כ-550 מ"ר, מוצעת למכירה כיחידה בודדת ב-14 מיליון דולר. "כמובן שניתן לקנות את הדופלקס בפני עצמו, אלא שנוצר מצב שבו גם הדופלקס וגם הפנטהאוז נותרו למכירה, כאשר הם ניצבים בצמוד אחד לשני. כך שניתן לקנות את שניהם יחדיו וליצור דירה אחת יחידה במינה", מציינת מנהלת פרויקט G, אתי לנגי. "המחיר אמנם נשמע יקר, אך מדובר בשטח גדול מאוד שאין עוד כמוהו בשום מגדל אחר בתל אביב. רמת המחיר לפי הגודל אינה חריגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully