וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי מארגנת מחדש את פעילותה: תפצל את חטיבת כרטיסי האשראי מחטיבת הבנקאות הקמעונית

סוכנויות הידיעות

31.3.2008 / 12:08

בלומברג: סיטי תארגן מחדש את פעילותה של חטיבת הבנקאות הקמעונית

לפי הדיווח, סטיבן פרייברג, המנהל השותף של חטיבת הבנקאות הקמעונית בסיטי, יעמוד בראשות חטיבת כרטיסי האשראי העצמאית. חטיבת הבנקאות הקמעונית תנוהל מעתה והלאה בידי חמישה מנהלים אזוריים, שידווחו ישירות למנכ"ל ויקראם פנדיט. גורמים המקורבים לסיטי מסרו כי החברה צפויה להכריז על השינויים כבר ביומיים הקרובים.



פנדיט, שירש את מנכ"ל סיטי המודח צ'רלס פרינס בדצמבר, מוביל בימים אלה מהלך מקיף של ארגון מחדש בענקית הפיננסים, שאיבדה יותר ממחצית משווי השוק שלה בחמשת החודשים האחרונים.



השינוי בחטיבת הבנקאות הקמעונית, המרכיבה כ-70% מהכנסותיו הכוללות של הבנק, הגיע על רקע ביקורות כי החטיבה הפכה לגדולה מדי עבור המודל הקודם שלה, שבמסגרתו היא נוהלה ע"י שני אנשים בלבד: פרייברג ואג'אי בנגה.



סיטי רשמה ברבעון הרביעי של 2007 הפסד של 9.8 מיליארד דולר, ההפסד הגדול בתולדותיה, לאחר שנאלצה לרשום מחיקות ערך בסך 18.1 מיליארד דולר בעקבות הפסדים שספגה מהשקעותיה בשוק הסאבפריים בארה"ב. פנדיט, המנסה להחזיר את החברה לרווחיות, הוביל מאז כניסתו לתפקיד מהלך של ארגון מחדש וקיצוץ עלויות שהוביל בין היתר לפיטוריהם של יותר מ-6,000 עובדים.



מניית סיטי - שגייסה בחודשיים האחרונים כמעט 30 מיליארד דולר מכמה משקיעים, בהם קרנות השקעות ממשלתיות של נסיכות אבו דאבי, כוויית וסינגפור - נפלה ב-29% מאז תחילת השנה על רקע ההפסדים שרשמה והערכות כי היא צפויה לרשום השנה הפסדים נוספים.



האנליסטית מרדית' ויטני מבית ההשקעות אופנהיימר, שחזתה בשנה שעברה את מחיקות הענק בסיטי והובילה לנפילה חדה במניית הבנק, צופה כי סיטי תרשום הפסד של 6.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully