וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בגוש היורו זינקה במארס לשיא של 3.5%

סוכנויות הידיעות

31.3.2008 / 14:02

מדד ביטחון העסקים בגוש היורו נפל ל-99.6 נקודות

מדד המחירים לצרכן ב-15 המדינות המרכיבות את גוש היורו זינק ב-3.5% בחודש הנוכחי, העלייה החדה ביותר שלו מאז החלה יורוסטאט לתעד את נתוני האינפלציה במדינות המרכיבות כיום את גוש היורו ב-92'. הזינוק החד באינפלציה עלה על תחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד המחירים לצרכן יישאר ללא שינוי במארס לעומת החודש הקודם ויעלה ב-3.3%.



האינפלציה בגוש היורו עולה בהרבה על יעד האינפלציה של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) - העומד על 2%.



ההאצה האינפלציונית בגוש היורו מגיעה על רקע האטה בצמיחה הכלכלית - בעקבות התחזקות היורו מול הדולר, ההאטה הכלכלית בארה"ב ומשבר האשראי העולמי. בחודשים האחרונים נגסה העלייה במחירי הדלק, הנפט להסקה, הלחם, מוצרי החלב והירקות בצריכה הפרטית בגוש היורו - אחד מהכוחות העיקריים המניעים את כלכלת האזור.



נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, אמר בשבוע שעבר כי הריבית הגבוהה בגוש היורו - העומדת על 4%, רמתה הגבוהה ביותר מזה שש שנים - תסייע להפחית את סכנות האינפלציה. בכך הוא רמז כי הבנק אינו מתכוון להוריד את הריבית בעתיד הקרוב. הבנק המרכזי של אירופה סירב עד כה ללכת בעקבותיהם של הבנקים המרכזיים בארה"ב ובבריטניה ולהוריד את הריבית. זאת, למרות הטענות כי הורדת הריבית נחוצה כדי לבלום את ההאטה שנגרמה בעקבות התחזקות היורו ומשבר האשראי העולמי.



במקביל, דיווחה היום הנציבות האירופית על מדד ביטחון העסקים בגוש היורו נפל לרמה של 99.6 נקודות במארס, לעומת 100.2 נקודות בפברואר. זאת, בהובלת חברות הבנייה והפיננסים. חברות הבנייה בגרמניה, ספרד, אירלנד ואיטליה דיווחו כולן על תחזיות פסימיות, בעקבות ההאטה הצפויה והעלייה במחירי חומרי הגלם.



הנציבות האירופית חתכה בחודש שעבר את תחזית הצמיחה שלה לגוש היורו לשנת 2008 ל-1.8% וציינה כי הכלכלה הגלובלית נראית "לא בטוחה באופן יוצא דופן". זאת, בעקבות ההאטה בכלכלת ארה"ב והידוק תנאי האשראי. הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) צופה כי התמ"ג של מדינות גוש היורו עתיד לצמוח ב-0.5% ברבעון הנוכחי, ולצמוח ב-0.4% ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully