וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ראובן ריבלין בדיון בוועדת הכספים: הממשלה מכנסת באיחור את ועדת סל התרופות כדי לחסוך בעלויות הסל

צבי זרחיה

31.3.2008 / 14:58

ועדת הכספים: לבטל קיצוץ של 75 מ' ש' בסל התרופות

ערב אישורו של תקציב המדינה לשנת 2008, סיכם האוצר עם ח"כ חיים אורון (מרצ) מטעם ועדת הכספים על הקצאת 450 מיליון שקל לסל התרופות. כעת, טוענים הח"כים, כי אילו היו מודעים לכך שהאוצר מבקש להפחית מהסכום הזה 75 מיליון שקל בשנת 2008 הרי שלא היו תומכים בעמדת האוצר. כל חברי הוועדה, וכן יו"ר הקואליציה ח"כ אלי אפללו (קדימה) דרשו ממשרד האוצר לבטל את הקיצוץ.



רביב סובל, סגן הממונה על התקציבים באוצר, שנימק את התנגדותו להשבת הניכוי לוועדת הסל, אמר שההסכם עם ועדת כספים ערב אישור התקציב היה על תוספת של 450 מיליון שקל במונחים שנתיים, וכי "הדרישה המקורית לתוספת עמדה על 400 מיליון שקל. הסכמנו להגדיל את זה ל-450 מיליון שקל מתוך הנחה שלא נאלץ להשתמש במלוא הסכום הזה היות שועדת הסל מונתה מאוחר".



פרופ' יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הסביר כי מעולם לא אושרה אפילו תרופה אחת בינואר. לדבריו, "תמיד נכנסו התרופות החדשות במארס, במאי וביולי. בשנת 2006 אושרה תרופה חדשה רק בספטמבר, ומתוך עלות של 700 מיליון שקל שהוקצה לה, החזרנו למשרד האוצר כ-500 מיליון שקל".



בעקבות זאת, אמר ח"כ ריבלין, ש"מיום ליום מתברר שהעניין אינו מאבקי יוקרה בין הממשלה לכנסת, אלא עקרוני הרבה יותר. הממשלה ממנה את ועדת הסל בשלב מאוחר של השנה מתוך ידיעה שהמלצותיה להכנסת תרופות חדשות יינתנו הרבה אחרי שתחל שנת התקציב הבאה, וממילא לא יהיה צורך להעביר את מלוא הסכום המובטח".



ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הכריז כי "תמכנו בפשרת אורון למרות ההסתייגויות ממנה. אני מרגיש מרומה, אם היינו יודעים שהתוספת עומדת על 375 מיליון שקל לא היינו נענים לפשרה". לעמדתו הצטרף גם ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully