וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל, אס.טי.מיקרואלקטרוניקס ופרנסיסקו פרטנרס יקימו חברת זכרונות ניידים

פז וייסמן

31.3.2008 / 16:01

כ-1,300 עובדי אינטל נענו להצעה ומצטרפים לנומוניקס

נומוניקס משלבת את הטכנולוגית הייצור של חטיבות זכרון ההבזק של ושל . במסגרת העסקה הופך מפעל 18 Fab של אינטל בקריית גת ל-1 Fab של נומוניקס ישראל. כ-1,300 עובדי אינטל נענו להצעה ומצטרפים לנומוניקס.



נומוניקס ישראל תנוהל בידי יונתן נד, שטרם מינויו שימש כמנהל מפעל FAB18, המפעל בקריית גת ינוהל בידי ג'ני כהן דרפלר, שהיתה מנהלת הייצור של אותו המפעל.



מבנה החוב של החברה מתחלק כדקלמן: הלוואה בנקאית בסך 450 מיליון דולר ו-150 מיליון דולר השקעת בית ההשקעות הפרטי פרנסיסקו פרטנרס. חלוקת הבעלויות: אס.טי.מיקרואלקטרוניקס - 48.6%; אינטל - 45.1% ופרנסיסקו פרטנרס - 6.3%. חישוב פשוט של שווי החברה מראה כי החברה שווה יותר מ-2.38 מיליארד דולר.



תחום הזיכרונות הדיגיטליים הינו תחום "חם" בימינו הודות לירידת מחיר שבבי הפלאש והשיפורים הטכנולוגיים בתחום. בשנים האחרונות מתחילה עזיבה של הטכנולוגיה המגנטית (כוננים קשיחים רגילים) לטובת כונני SSD, המבוססים פלאש, וכוננים אופטיים (תקליטורים למיניהם), שכן עלויות הפלאש צונחות.



למרות שלנומוניקס יש הורים ידועים ברחבי תבל ביכולותיהם, לא צפויים לו חיים קלים, שכן מדובר בשוק גדול עם לא מעט מתחרים, שעוד לפני מספר שנים החלו לראות את הנולד.



שוק הזיכרון הדיגיטלי, ושוק הפלאש בפרט, עובד תהליך של קונסולידציה, מיזוגים ורכישות. בין העסקות הבולטות היו המיזוג של שתי יצרניות הכוננים הקשיחים מקסטור (Maxtor) וסיגייט (Seagate), רכישתה של חברת אם-סיסטמס בידי סאנדיסק. לחברה החדשה צפויה תחרות לא קלה בכלל מצד טושיבה, סאנדיסק, סמסונג שגם הן נערכות לייצור מוצרים בטכנולוגיות דומות.



בריאן הריסון, מנכ"ל נומוניקס העולמית: "המוצרים, הטכנולוגיות והמומחיות של שתי חברות האם, המשלימים אלו את אלו, העניקו לנו יתרון תחרותי. אנו מתחילים עם קו מוצרים מקיף של טכנולוגיות מובילות; נפח ייצור ייעודי, מעמד מוביל קיים בפיתוח וייצור PCM; צוות הנהלה בעל ניסיון רב וצוות עובדים מדהים של מומחים בתחום הזכרונות. נומוניקס היא, מיד בראשיתה, ספקית ראשונה במעלה של פתרונות זכרון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully