וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מזהירים: התרופות ויטורין ואיזיטרול להורדת כולסטרול עלולות להיות מסוכנות

ניו יורק טיימס

31.3.2008 / 16:47

עלולות לגרום שומנים בדם; איזיטרול משווקת בישראל

איזיטרול, המיוצרת על ידי שרינג פלאו ומשווקת בישראל, היא ספקית הרווח העיקרית של החברה. ענקית התרופות מרק מייצרת את ויטורין. היקף המכירות של שתי התרופות הגיע ב-2007 ל-5 מיליארד דולר. התרופות שווקו ל-5 מיליון צרכנים ברחבי העולם, מהם 4 מיליון בארה"ב בלבד. בעקבות הפרסום, צונחת מניית שרינג פלאו ב-25% במסחר לפני הפתיחה, ומניית מרק נופלת ב-12%.



העיתון הבריטי דיווח על מחקר שנמשך שנתיים ושתוצאותיו פורסמו בכנס רפואה שנערך בשיקגו. על פי התוצאות, התרופות כשלו בהורדת שכבות שומניות בעורקים, וייתכן שאף גרמו לזירוז גידולן. הצטברות שומן בדם היא גורם מרכזי להתקפי לב ושבץ מוחין.



בניגוד לתרופות אחרות, החוסמות את ייצור הכולסטרול על ידי הכבד, איזיטרול מונעת מהמעיים מלקלוט את הכולסטרול שבמזון. ויטורין משלבת את שתי הפעולות ביחד.



מדענים שהוכיחו בעבר בעבר את חוסר יעילותה של ויוקס, תרופה לשיכוך כאבים של חברת מרק,
טוענים כי על רופאים לחדול ממתן מרשמים לתרופות. ד"ר סטיבן ניסן, יו"ר המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים "קליוולנד קליניק", אמר כי הוא ממליץ לרופאים אחרים "להשתמש בתרופות רק כמוצא אחרון".



שתי חברות התרופות האמריקאיות הודיעו אתמול כי למרות תוצאות המחקר החדש, ימשיכו לשווק את התרופות כאמצעי טיפול עיקרי בכולסטרול גבוה. החברות ציינו כי תוצאות המחקר העצמאי שהחלו לערוך ב-2006 לגבי יעילות התרופות, לא צפויות להתפרסם לפני שנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully