וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסחרת בעליות קלות

שמואל שוסטר

31.3.2008 / 17:15

מדד נאסד"ק מוסיף 0.5% והדאו ג'ונס נסחר ללא שינוי. גילת עולה ב-4.4% על רקע אישור הרכישה על ידי מאיר שמיר. טבע מוסיפה כ-1%

יום המסחר האחרון של החודש נפתח בוול סטריט בעליות קלות. מדד נאסד"ק מוסיף 0.4% עם פתיחת המסחר, דאו ג’ונס נסחר ללא שינוי. עם המניות הישראליות שבלטו בפתיחה ניתן למנות את גילת שזינקה ב-4.4% על רקע אישור הרכישה על ידי מאיר שמיר. ספקית פתרונות האבטחה אלדין עולה ב-2.3%, חברת התוכנה ריטליקס נופלת ב-6.9%, ויצרנית גלולת הצילום גיוון אימג’ מאבדת 2.7%.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהודיע בסוף השבוע כי נפל קורבן להונאה בסך 350 מיליון דולר, מתכוון לתבוע את מחברת מארובני - אחת מחברות הברוקראז' הגדולות ביפאן - כדי להשיב את הכספים שלטענתו נגזלו ממנו בסיועה של החברה. באמצעות התביעה, מבקש ליהמן לקבל חזרה הלוואה שהנפיק לקרן שנוהלה על ידי חברת ייעוץ רפואי, שבבעלות חברת הביוטכנולוגיה היפאנית LLT ביופארמה.

למרות תקוות המשקיעים, נראה כי המשבר בשווקים הפיננסים עדיין לא מאחורינו. על פי דיווחים בעיתון ה"אובזרוור" הבריטי, ניסח מנכ"ל מריל לינץ’ ג'ון תיין תוכנית לפיטורים של כ-300 בנקאי השקעות - 15% מסך בנקאי ההשקעות של החברה. על פי הדיווח, צפוי מריל לינץ' להכריז על הפיטורים בתחילת אפריל כהכנה לדו"ח רבעוני מאכזב נוסף.

ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) הודיעה כי תפצל את חטיבת כרטיסי האשראי שלה ותארגן מחדש את פעילותה של חטיבת הבנקאות הקמעונית במסגרת ניסיונותיה לחדש את הרווחיות לאחר שספגה הפסד של קרוב ל-10 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

יצרנית ציוד התקשורת הלווייני גילת צפויה להיסחר על רקע הסכמתה להירכש בידי קבוצת משקיעים בראשות מאיר שמיר. זאת לאחר שאתמול אישר דירקטוריון החברה את מכירת החברה לפי שווי של 475 מיליון דולר במזומן.

מטאלינק תיסחר היום לאור הודעתה על כוונתה לפטר בימים הקרובים עוד עשרות עובדים על רקע הנפילה החדה בהכנסות הרבעון הרביעי והציפייה להמשך המגמה ב-2008. מדובר בסבב פיטורים שני במטאלינק לאחר שהחברה פיטרה בתחילת 2008 כ-20 מ-230 עובדיה. קרוב למחצית מעובדי החברה צפויים לקבל מכתבי פיטורים בסבב הנוכחי.

אורביט אלחוט, העוסקת בתקשורת לוויינים במערכות עקיבה ואוויוניקה תיסחר על רקע דו"חותיה ל-2007. החברה הציגה גידול של 13% בהכנסות ב-2007 לכ-68.9 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-60.9 מיליון דולר ב-2006, אך סיימה את 2007 עם הפסד נקי של 2 מיליון דולר.

טבע צפויה להיסחר על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בניוארק, ניו ג'רזי, שהוציא צו מניעה כנגד שיווק גירסה גנרית לתרופה אריספט (Aricept) בחוזקים של 5 ו-10 מיליגרם לטיפול במחלת אלצהיימר, שפותחה על ידי החברה היפאנית איסיי (Eisai).

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully