וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט עברו לעליות - נאסד"ק מוסיף 0.6%; ריטליקס מאבדת כ-3.4%; סרגון מוסיפה 2%

שמואל שוסטר

31.3.2008 / 18:19

דאו ג'ונס נסחר ללא שינוי; גילת מזנקת ב-4.2% על רקע רכישתה על ידי מאיר שמיר

» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



בנק ההשקעות , שהודיע בסוף השבוע כי נפל קורבן להונאה בסך 350 מיליון דולר, מתכוון לתבוע את חברת מארובני - אחת מחברות הברוקראז' הגדולות ביפאן - כדי להשיב את הכספים שלטענתו נגזלו ממנו בסיועה של החברה. באמצעות התביעה, מבקש ליהמן לקבל חזרה הלוואה שהנפיק לקרן שנוהלה על ידי חברת ייעוץ רפואי שבבעלות חברת הביוטכנולוגיה היפאנית LLT ביופארמה.



למרות תקוות המשקיעים, נראה כי המשבר בשווקים הפיננסים עדיין לא מאחורינו. על פי דיווחים בעיתון "אובזרוור" הבריטי, ניסח מנכ"ל ג'ון תיין תוכנית לפיטורים של כ-300 בנקאי השקעות - 15% מסך בנקאי ההשקעות של החברה. על פי הדיווח, צפוי מריל לינץ' להכריז על הפיטורים בתחילת אפריל כהכנה לדו"ח רבעוני מאכזב נוסף.



עוד מסימני החולשה בשווקים הפיננסים: בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) שוקל לבטל את מכירת חטיבת ברוקראז' המניות שלו לאחר שלא זכה להתעניינות רבה מצד קונים אפשריים. לדברי מקורבים לנושא, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא - אך החטיבה עומדת למכירה כבר יותר משלושה חודשים.



ענקית הפיננסים (לשעבר סיטיגרופ) הודיעה כי תפצל את חטיבת כרטיסי האשראי שלה ותארגן מחדש את פעילותה של חטיבת הבנקאות הקמעונית במסגרת ניסיונותיה לחדש את הרווחיות לאחר שספגה הפסד של קרוב ל-10 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.



מנייתה של ענקית התרופות נופלת על רקע פרסום בירחון הרפואי ניו אנגלנד ג'ורנל לפיו על רופאים להפחית את השימוש בשתי תרופות מתוצרת החברה.



מניית יצרנית ציוד התקשורת הלווייני מזנקת על רקע הסכמתה להירכש בידי קבוצת משקיעים בראשות מאיר שמיר. זאת לאחר שאתמול אישר דירקטוריון החברה את מכירת החברה לפי שווי של 475 מיליון דולר במזומן.



נסחרת היום על רקע כוונתה לפטר בימים הקרובים עוד עשרות עובדים על רקע הנפילה החדה בהכנסות הרבעון הרביעי והציפייה להמשך המגמה ב-2008. מדובר בסבב פיטורים שני במטאלינק לאחר שהחברה פיטרה בתחילת 2008 כ-20 מ-230 עובדיה. קרוב למחצית מעובדי החברה צפויים לקבל מכתבי פיטורים בסבב הנוכחי.



, העוסקת בתקשורת לוויינים במערכות עקיבה ואוויוניקה נסחרת על רקע דו"חותיה ל-2007. החברה הציגה גידול של 13% בהכנסות ב-2007 לכ-68.9 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-60.9 מיליון דולר ב-2006, אך סיימה את 2007 עם הפסד נקי של 2 מיליון דולר.



מנייתה של יצרנית מכשירי הסלולר לבני נוער IXI (סימול IXMO) נופלת בכ-5% על רקע חששות המשקיעים בשוק בנוגע לפרסום דו"חותיה. החברה דחתה את פרסום הדו"חות שהיו מיועדים להתפרסם ב-26 למארס והיום הוא המועד האחרון בו היא יכול לפרסמם במטרה לעמוד בדרישות בורסת נאסד"ק בה מעוניינת החברה להיסחר.



נסחרת על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בניוארק, ניו ג'רזי, שהוציא צו מניעה כנגד שיווק גירסה גנרית לתרופה אריספט (Aricept) במינונים של 5 ו-10 מיליגרם לטיפול במחלת אלצהיימר, שפותחה על ידי החברה היפאנית איסיי (Eisai).



במקביל, הודיעה החברה על הרחבת הפעילות בספרד על ידי רכישת הפעילות הגנרית של חברת בנטלי תמורת 360 מיליון דולר. הפעילות של בנטלי מתמקדת בעיקר בספרד, אולם היא משווקת את מוצריה במדינות נוספות באירופה.



עם המניות הישראליות שנהנות מהמגמה החיובית בוול סטריט ניתן למנות את שמתחזקת על רקע אישור הרכישה על ידי מאיר שמיר, את ספקית פתרונות האבטחה , את יצרנית ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים ופאנלים שטוחים , את ענקית הבילינג ואת מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully