וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבינוי והשיכון האמריקאי אלפונסו ג'קסון התפטר על רקע חשדות כי משרדו העניק חוזים למקורבים

סוכנויות הידיעות

31.3.2008 / 19:16

ג'קסון עמד בחזית מאמצי הממשל להתמודדות עם משבר הדיור בארה"ב

"מגיע רגע בו אדם חייב להקדיש זמן רב יותר לענייניו האישיים ולמשפחתו", אמר ג'קסון בהודעה על התפטרותו. "רגע זה הגיע כעת עבורי", הוסיף. התפטרותו של ג'קסון תיכנס לתוקף ב-18 באפריל.



התפטרות ג'קסון עשויה לפגוע במאמצי ממשל בוש להתמודד עם המשבר בשוק הדיור האמריקאי. ג'קסון הוא ממובילי נסיונות הממשל להתמודד עם בעיית הדיור בארה"ב, לצד שר האוצר הנרי פולסון. בעוד פולסון מתמודד עם הפרטים הטכניים, ג'קסון לרוב התמקד ברכיב האנושי במשבר הדיור.



משרד הבינוי והשיכון אחראי על מנהל הדיור הפדרלי (FHA), המבטח משכנתאות לבעלי הכנסה נמוכה ולרוכשים של בית ראשון. בראשותו של ג'קסון ניסה המשרד לשנות את מעמד המימון המיוחד של המנהל, בטענה כי אינו מעלה מספיק פתרונות לרשות נכים.



הסיבות המדויקות להחלטתו לא ידועות. מוקדם יותר החודש, שני סנאטורים דמוקרטים - פאטי מוריי מוושינגטון וכריסטופר דוד מקונטיקט - שלחו לנשיא ג'ורג' וו. בוש מכתב הקורא לו לדרוש את התפטרותו של ג'קסון, בטענה כי האשמות שהוטחו פוגעות בתפקודו.



ג'קסון, לשעבר בכיר בנושאי שיכון ובינוי במדינות טקסס, מיזורי וגם בוושינגטון הבירה, מכחיש את הטענות על התנהגות בלתי הולמת בעת כהונתו בראש משרד השיכון והבינוי האמריקאי. אך יחסיו הרעועים עם המפלגה הדמוקרטית אכן מקשים על הבית הלבן להגיע להסכם על-מפלגתי שיאפשר תגובה הולמת למשבר בשוק הדיור בארה"ב. אחת הביקורות החריפות נגדו הייתה אודות טיפולו בדיור ציבורי לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה בלואיזיאנה ומיסיסיפי.



נגד ג'קסון הוגשה באחרונה תביעה מצד רשות הדיור של עיריית פילדלפיה, בטענה כי ג'קסון ניסה להעניש את הרשות על כך שמנעה עסקה בה היה מעורב ידידו. האישומים נחשפו במהלך שימוע בקונגרס. ב-2006 התפרסמה ב"דאלאס ביזנס ג'ורנל" אמירה של ג'קסון שהובילה לחקירה נגדו בגין העדפה פוליטית במכרזים: "מדוע שהעניק חוזה למישהו שלא אוהב את הנשיא - כדי שיוכל להשתמש בכספים בשביל קמפיינים נגד הנשיא?" צוטט ג'קסון בעיתון. חקירה נגדו לא הראתה עסקות לא הולמות במשרד, אך הסעירה את הרוחות בקונגרס והובילה להתנצלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully