וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: "הידוק הרגולציה על מגזר הפיננסים בארה"ב תפגע ברווחי בנקי ההשקעות בוול סטריט"

סוכנויות הידיעות

31.3.2008 / 20:06

גרוס כתב עוד כי הממשל האמריקאי יהיה חייב לפעול במהירות כדי לבלום את הירידה במחירי הבתים בארה"ב

גרוס, כתב עוד כי לנוכח המשבר הפיננסי הגלובלי הנוכחי, הממשל האמריקאי יהיה חייב לפעול במהירות כדי לבלום את הירידה במחירי הבתים בארה"ב על מנת לסייע לכלכלת ארה"ב להתאושש. "נפילה של 20% במחירי הבתים בארה"ב מהווה זעזוע גדול יותר עבור הכלכלה האמריקאית מאשר פקיעת בועת האינטרנט, משום שרמת המינוף של בעלי הבתים גדולה לאין ערוך", כתב גרוס.



סוגיה נוספת אליה התייחס גרוס בתחזית שלו, נוגעת לקריסת בנק ההשקעות בר סטרנס, ופתרונה, ובכלל זה צעדי הממשל להגדיל את הנזילות של המערכת הפיננסית - פתרונות אשר יביאו להערכתו להתרחבות של הרגולציה הממשלתית על מגזר הפיננסים והגדלת הסבירות להתגברות האינפלציה בארה"ב.



גרוס התייחס בתחזית שלו גם לסוגיה נוספת - שוק הלוואות מגובות נכסים, והשלכותיו על הגישה לעסקים במגזר הבנקאי. "זה 25 שנים שתלויה על קיר המשרד שלי תמונה מפורסמת של הבנקאי הנודע ג'יי.פי מורגן. אפילו כעת, נדמה לי כי הבנקאי הוותיק נועץ את מבטו בגבי ורודף אותי עם מילותיו המפורסמות, הרשומות מתחת לתמונה: 'מתן הלוואות אינו מבוסס קודם כל על שיקולים כספיים או על נכסים. ממש לא, הדבר החשוב ביותר הוא אופי'.



"במשך 20 מתוך 25 השנים שבהם תלויה התמונה, חשבתי שמדובר בשריד לעידן שחלף ואיננו עוד", כתב גרוס. "הרי כיצד ניתן לשפוט את האופי של אג"ח מגובות משכנתאות או CDO?", המשיך גרוס. "למרות שספק רב אם אי פעם נוכל לחזור למודל הלוואות בו מכירים את הלקוח, סביר להניח כי נצמצם את האמון שלנו באג"ח מגובות נכסים, שאותו טיפחו חברות דירוג אשראי. במקום זאת, סביר להניח שתגדל ההתבססות על ביטחונות וערובות ממשלתיות או של גופי ממשל, כמו גם שימוש מפורש במאזני הממשלה כדי לתמוך בהלוואות הטורפניות של העשור החולף, ואז להטמיע אותן", כתב גרוס.



גרוס מתייחס בתחזית למשקיעים גם לעמדת הרשמית של הממשל הרפובליקאי, לפיה אין משתמשים בכספי משלמי המסים כדי להציל ספוקלנטים בשוק הדיור ובנקים. "נדמה כי הציבור מסכים עם עמדה זו, אך בה בעת לא שם לב כי הממשל שולח את ידו לכיסם", כתב גרוס. "בואו נראה: לפני 12 חודשים היתה התשואה על הכסף שלהם יותר מ-5% אבל בדו"חות המס הבאים שלכם היא תהיה קרובה יותר ל-2%", הוא ממשיך. "נראה, עם כן, כי 3% הריבית האבודים לשנה הם תרומתכם להצלת הבנקים", סיכם גרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully