וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב השלים עלייה של יותר מ-10% ברבעון הראשון; מחיר הנפט נפל ב-10 דולר תוך שבועיים

נמרוד הלפרן

31.3.2008 / 22:39

הנפט נסגר ב-101.58 דולר לחבית בניו יורק

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו ביום במחיר של 101.58 דולר לחבית, נפילה של 4.04 דולרים או 3.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום רבעוני, עלה מחיר הנפט הגולמי ב-5.6 דולרים או 5.8%, במהלך הרבעון הראשון של השנה. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-10 דולרים משיא של 111.8 דולר לחבית שרשם ב-17 במארס.



נתוני מלאי הנפט הגולמי השבועיים שעתיד לפרסם משרד האנרגיה האמריקאי ביום רביעי צפויים לפי התחזיות להצביע על גידול במלאי זו הפעם ה-11 ב-12 השבועות האחרונים. "אנו צופים כי הנתונים השבועיים של משרד האנרגיה יצביעו על המשך הגידול במלאי על רקע ירידה בביקוש", אמר פיל פלין, סוחר בכיר בחברת אלרון טריידינג, לסוכנות הידיעות בלומברג.



בדומה למחיר הנפט הנקוב בדולרים, אשר נסק מוקדם יותר החודש לשיאים חדשים בעקבות נפילת המטבע האמריקאי, אולם שב וירד בשבועיים האחרונים, רשמו מחירי המתכות ירידות בשבועות האחרונים, אולם בסיכום רבעוני הציגו עליות.



החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 921.5 דולר לאונקייה, ירידה של 15 דולר או 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב נפל ב-50.6 דולר, או 5.2%, בחודש מארס, אולם בסיכום רבעוני עדיין השלים עלייה של 86.6 דולר, או 10.3%, ברבעון הראשון של השנה.



החוזים על הכסף למסירה במאי נסגרו היום בניו יורק במחיר של 17.31 דולר לאונקייה, ירידה של 63 סנט או 3.5%. בסיכום רבעוני השלים מחיר הכסף עלייה של 16%. עם זאת, בחודש מארס רשם מחיר הכסף נפילה של 13%.



הדולר השלים את ירידה של יותר מ-8% מול היורו ברבעון הראשון של השנה - הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז שנת 2004 - לאחר שהבנק הפדרלי ביצע את סדרת הורדות הריבית החדה ביותר מאז שנת 1984 בניסיון לתמוך בכלכלה האמריקאית. זאת בעוד שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית ברמתה הגבוהה ביותר מזה שש שנים בניסיון למנוע התגברות של האינפלציה בגוש היורו.



חזית נתוני המקרו בארה"ב המשיכה לספק היום נתונים עגומים לגבי מצב הכלכלה האמריקאית. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו אמנם התאושש החודש משפל של שש שנים, ורשם עלייה חדה מהצפוי, אולם עודנו מצביע על ירידה בפעילות העסקים בארה"ב.



המדד עלה בחודש מארס לרמה של 48.2 לעומת 44.5 בפברואר - שפל של שש שנים. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 46. עם זאת, המדד עודנו מצביע על ירידה בפעילות הכלכלית, שכן קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 מצביעה על התכווצות בפעילות העסקים, בעוד שמדד מעל לרמה זו משקף התרחבות בפעילות.



מדד מנהלי הרכש של שיקאגו מצטרף לנתונים נוספים שפורסמו באחרונה בארה"ב המצביעים על ירידה בפעילות הייצור. התפוקה התעשייתית ירדה בחודש בפברואר ב-0.5%, לפי נתוני הבנק הפדרלי, וההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו במפתיע בפברואר ב-1.7%, מסר בשבוע שעבר משרד המסחר האמריקאי. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי של 2007 בשיעור שנתי של 0.6% - הקצב הנמוך ביותר מאז שנת 2002.



מחר צפוי לפרסם מכון המחקר ISM את מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב, ולפי התחזיות ירד המדד לרמה של 47.5 - שפל של כמעט חמש שנים - לעומת 48.3 בחודש הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully