וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שיתקן רכב הרשום בישראל בשטחי הרשות הפלסטינית צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר

צבי זרחיה

31.3.2008 / 23:25

כך קובע חוק שהגיש ח"כ משה כחלון שהתקבל היום במליאת הכנסת

על פי החוק שהוגש על ידי ח"כ משה כחלון (ליכוד) יהיה איסור פלילי על מסירת רכב לתיקון בשטחי הרשות הפלשתינית וכן על העברת רכב באמצעות רכב אחר על מנת לתקנו.



החוק קובע שקצין משטרה יהיה מוסמך, על פי תנאים שנקבעו בהצעת החוק, לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה וליטול את רישיון הרכב שלו ושל הרכב שבאמצעותו הועברו לשטחי הרשות הפלשתינית.



על פי נתוני יחידת אתגר של המשטרה, מתברר שמדי יום מועברים לשטחי הרשות הפלשתינית כ-50 כלי רכב ישראליים לאחר תאונה, לצורכי פירוקם והעברתם בחזרה לישראל למוסכים או לבתי עסק כחלקי רכב משומשים. בכוונת יחידת אתגר לעדכן את הנהגים על האיסור שיחול באמצעות פרסום משותף עם מע"צ בכניסה למחסומים.



החוק יקבע כהוראת שעה למשך שנתיים ואולם השר לביטחון פנים בהתייעצות עם שר התחבורה ובאישור של ועדת הכלכלה יוכלו להאריכו לשנתיים נוספות.



כחלון אמר שהחוק יוסיף תרומה קריטית לבטיחות כלי הרכב הנוסעים בכבישים: מניעת שימוש מופקר בחלקי חילוף משומשים וחלקי חילוף שאינם עומדים בתקני האיכות וההתאמה הנדרשים, מניעת שיקום כלי רכב שהגיעו למצב של אובדן גמור (טוטאל לוס) בניגוד לתקנות התעבורה, הקטנת הסחר בשרידי רכב, הקטנת גניבות הרכב ועוד.



כחלון אמר שהחוק יצמצם משמעותית את כמות כלי הרכב הנוסעים בכבישי ישראל והמהווים "פצצות בטיחות מתקתקות".



כחלון העריך שעם הזמן, החקיקה האוסרת על תיקון כלי רכב ברשות הפלשתינאית תסייע בירידה משמעותית במספר גניבות הרכב, תתרום בפיתוח המשק הישראלי בתחום הכלכלה, המסחר, התעסוקה, וחשוב מכל תצמצם את מספרם של נפגעי תאונות הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully