וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

31.3.2008 / 23:55

נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 2,279 נקודות, דאו ג’ונס דאו ג'ונס עלה ב- 0.6 לרמה של 12,262 מדד S&P 500 התחזק ב-0.6%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. המגמה המעורבת בה פתחו השווקים את יום המסחר האחרון של הרבעון, התחלפה במהירות בעליות תוך ניסיון לצמצם את הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז המחצית הראשונה של 2002. עם זאת ולמרות העליות בשוק, סבלו המניות הישראליות בוול סטריט מחולשה ומדד המניות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק איבד 0.7%.

נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 2,279 נקודות אבל איבד 14.3 בסיכום רבעוני, דאו ג’ונס דאו ג'ונס עלה ב- 0.6 לרמה של 12,262 נקודות וסיכם ירידה רבעונית של 7.7% ומדד S&P 500 התחזק ב-0.6% לרמה של 1,322 נקודות וסיכם ירידה של כ-10% במהלך הרבעון הראשון של 2008.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב- 0.034% לרמה של 3.432%.

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, הציג היום רפורמה הכוללת שינויים מרחיקי לכת בהידוק הפיקוח על הרגולציה הפיננסית בארה"ב. אולם, רבים ביקרו את התוכנית בטענה כי היא אינה מרחיקה לכת מספיק בהידוק הפיקוח על מוסדות פיננסים שאינם בנקים, ואינה מבטלת כפילויות רבות הקיימות כעת.

ביל גרוס - מנהל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, הזהיר כי הידוק הרגולציה המתוכנן על מגזר הפיננסים בארה"ב עשוי לפגוע ברווחי בנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט. לדבריו, "נראה כי אין שום דרך שדרישות הנזילות הקיימות לגבי בנקים לא יורחבו גם לגבי בנקי השקעות", כתב גרוס בתחזית למשקיעים שהוציא היום. "בתוך מספר שנים יהיו התקנות החלות על בנקי ההשקעות דומות לאלה שעליהן כפופים בנקים מסחריים, והתוצאה תהיה ירידה ברווחיות של בתי ההשקעות המרכזיים דוגמת גולדמן סאקס, ליהמן ברדרס ומריל לינץ'", המשיך גרוס.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהודיע בסוף השבוע כי נפל קורבן להונאה בסך 350 מיליון דולר, מתכוון לתבוע את חברת מארובני - אחת מחברות הברוקראז' הגדולות ביפאן - כדי להשיב את הכספים שלטענתו נגזלו ממנו בסיועה של החברה. באמצעות התביעה, מבקש ליהמן לקבל חזרה הלוואה שהנפיק לקרן שנוהלה על ידי חברת ייעוץ רפואי שבבעלות חברת הביוטכנולוגיה היפאנית LLT ביופארמה.

מנייתה של ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) התחזקה בעקבות הודעתה כי תפצל את חטיבת כרטיסי האשראי שלה ותארגן מחדש את פעילותה של חטיבת הבנקאות הקמעונית במסגרת ניסיונותיה לחדש את הרווחיות לאחר שספגה הפסד של קרוב ל-10 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

מנייתה של ענקית התרופות מרק נפלה על רקע פרסום בירחון הרפואי ניו אנגלנד ג'ורנל לפיו על רופאים להפחית את השימוש בשתי תרופות מתוצרת החברה.

מניית יצרנית ציוד התקשורת הלווייני גילת זינקה על רקע הסכמתה להירכש בידי קבוצת משקיעים בראשות מאיר שמיר. זאת לאחר שאתמול אישר דירקטוריון החברה את מכירת החברה לפי שווי של 475 מיליון דולר במזומן.

מנייתמטאלינק נחלשה על רקע כוונתה לפטר בימים הקרובים עוד עשרות עובדים על רקע הנפילה החדה בהכנסות הרבעון הרביעי והציפייה להמשך המגמה ב-2008. מדובר בסבב פיטורים שני במטאלינק לאחר שהחברה פיטרה בתחילת 2008 כ-20 מ-230 עובדיה. קרוב למחצית מעובדי החברה צפויים לקבל מכתבי פיטורים בסבב הנוכחי.

מנייתה של יצרנית מכשירי הסלולר לבני נוער IXI (סימול IXMO) קרסה ב-20.6% על רקע חששות המשקיעים בשוק בנוגע לפרסום דו"חותיה. החברה דחתה את פרסום הדו"חות שהיו מיועדים להתפרסם ב-26 למארס והיום הוא המועד האחרון בו היא יכול לפרסמם במטרה לעמוד בדרישות בורסת נאסד"ק בה מעוניינת החברה להיסחר.

בנוסף, הודיעה החברה על דחיית שתי הלוואות בהיקף של 3.3 מיליון דולר, שלקחה מבנק לאומי ומקרנות זרות ל-2010, בתמורה להכפלת הריבית מ-10% ל-20%.

טבע נסחרה על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בניוארק, ניו ג'רזי, שהוציא צו מניעה כנגד שיווק גירסה גנרית לתרופה אריספט (Aricept) במינונים של 5 ו-10 מיליגרם לטיפול במחלת אלצהיימר, שפותחה על ידי החברה היפאנית איסיי (Eisai).

במקביל, הודיעה החברה על הרחבת הפעילות בספרד על ידי רכישת הפעילות הגנרית של חברת בנטלי תמורת 360 מיליון דולר. הפעילות של בנטלי מתמקדת בעיקר בספרד, אולם היא משווקת את מוצריה במדינות נוספות באירופה.

עם המניות הישראליות שנהנו מהמגמה החיובית בוול סטריט ניתן למנות את גילתשמתחזקת על רקע אישור הרכישה על ידי מאיר שמיר, את ספקית פתרונות האבטחה אלדין , את יצרנית ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים ופאנלים שטוחים אורבוטק, את מניית מלנוקס ואת מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully