וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת השמים בין אירופה לארה"ב: היצע הטיסות יגדל, המחירים לישראלים לא יוזלו

זוהר בלומנקרנץ

1.4.2008 / 8:02

צפיפות בנמלי התעופה באירופה ובארה"ב, מחסור במטוסים וצוואר בקבוק בין ישראל לאירופה ימנעו מישראל ליהנות מההסכם החדש

בחברות התעופה מונים כמה סיבות לכך שמהשמים הפתוחים האלה הנוסע הישראלי לא ירוויח, לפחות בשלב הראשון. ראשית, לדבריהם, המחירים של כרטיסי הטיסה בקווים בין אירופה לארה"ב לא יירדו, מכיוון שלא תתפתח תחרות אמיתית בין שתי היבשות. ודאי לא בתקופה זו, שבה מחירי הדלק ממריאים.



"הסיבה לכך שלא תהיה תחרות היא שבנמלי התעופה המרכזיים של ארה"ב ואירופה חסרים זמני פעילות להמראות ונחיתות (סלוטס)", מסביר יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות ומנכ"ל חברת קונטיננטל בישראל, אבי פרידמן. "רוב נמלי התעופה באירופה ובארה"ב צפופים. כדי שהמהפכה שכל אחד יוכל לטוס לאן שהוא רוצה מתי שהוא רוצה תתרחש, יצטרכו לבנות עוד נמלי תעופה ועוד מסלולים. הביטוי 'שמים פתוחים' יפה מאוד, אבל בלתי אפשרי במציאות".



מבחינת הישראלים, מציין פרידמן, יש קושי נוסף: מכיוון שחסרים זמני פעילות בנמלי התעופה באירופה, יוקצו לחברות האמריקאיות זמני המראות ונחיתות לא נוחים. ישראלים שימריאו מנתב"ג יתקשו למצוא טיסות המשך לארה"ב בהמתנה קצרה בנמל התעופה האירופי אם יעדיפו לטוס בחברה אמריקאית.



רובי הרשקוביץ, מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל, אומר כי חוסר האפשרות לשבץ טיסות בנמלי התעופה המרכזיים של אירופה וארה"ב עשוי להוביל להעברת טיסות לנמלי תעופה משניים. גם במקרה זה לדבריו, הסיכוי להשתלבותו של הנוסע מישראל נמוך, ובעיקר יקשה הדבר על אנשי עסקים. לדבריו, אנשי עסקים לא יהיו מוכנים לטוס מנתב"ג לנמל תעופה מרכזי באירופה, משם לנמל תעופה משני, ולהמשיך לנמל תעופה משני בארה"ב ולאחר מכן לנמל תעופה ראשי.



קושי נוסף למימוש ההסכם החדש, לדברי פרידמן, הוא מחסור במטוסים רחבי גוף בענף התעופה, כדי לבצע את הטיסות הטרנס אטלנטיות בין אירופה לארה"ב: "חסרים כיום בענף התעופה העולמי מטוסים רחבי גוף לטיסות ארוכות טווח, והם לא יהיו זמינים לפני 2010-2011. המחסור נוצר כתוצאה מביטול מאסיווי של הזמנות לאחר פיגוע הטרור ב-11 בספטמבר בארה"ב".



עופר קיש, מנכ"ל לופטהנזה בישראל, שותף לדעתו: "אני מניח שהיצע הטיסות בין אירופה לארה"ב יגדלו, אבל לגבי הנוסע מישראל הן צריכות לעמוד במבחן מציאות אחד - שתהיה קיבולת מספיקה בין נתב"ג לאירופה, כדי שהנוסעים מכאן יוכלו לנצל את תוספת הטיסות. אם לא יתקיים מצב זה, אם ייווצר צוואר בקבוק בין ישראל לאירופה, לא תהייה להסכם התעופה בין ארה"ב לאיחוד האירופי משמעות רבה מבחינת הצרכן הישראלי".



אבנר גורדון, מנכ"ל סוויס בישראל: " הטרחה בנחיתה, בהמתנה בנמל התעופה באירופה ובהמראה תהיה גדולה מדי. אני לא יודע אם זה יהיה שווה את פער העלות. הנוסע הישראלי הוא נוסע חכם. הוא רוצה את הטיסה הכי טובה, בזמן הכי קצר ואפילו ישירות. הוא לא יתחיל לחפש מציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully