וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ טריוויה יספק ל-ITV הבריטית פלטפורמת משחקים ב-20 מיליון דולר

גיא גרימלנד

1.4.2008 / 8:01

כך נודע ל-TheMarker; תעשיית משחקי הטריוויה והיכולת מגלגלת 2.25 מיליארד דולר

טריוויה, בהנהלת עידן מילר, היא ספקית של פלטפורמות משחקי ידע באינטרנט (שאלוני ידע ומשחקי יכולת אחרים). משך העסקה הוא ארבע שנים והיא כוללת אספקת פלטפורמת המשחקים ללקוחות ITV1 - ערוץ הטלוויזיה הפופולרי בבריטניה, ITV.COM פורטל האינטרנט השלישי בגודלו בבריטניה ו-Friends Reunited - קהילת הווב 2.0 הגדולה בבריטניה. היקף העסקה לארבע שנים מוערך ב-20 מיליון דולר.



טריוויה הוקמה בקיץ 2006 על ידי קבוצה של בכירי אתר ההימורים 888 וגייסה עד היום כ-2 מיליון דולר מכמה משקיעים פרטיים ומוסדיים. משקיע הסיד בחברה הוא אחד האנג'לים המוצלחים בשוק המקומי, גיא גמזו. זה האחרון רשם לטובתו ארבעה אקזיטים: מכירת פסעבה ל-PMC-סיירה, מכירת פרודסיינסז לפייפאל, מכירת קוויבר לאינקומי ומכירת RTI ל-IDX. בנוסף, מושקע גמזו באיי-בלאסטר שמתכננת להנפיק בקרוב בנאסד"ק. משקיע נוסף בחברה הוא רונן קנטור.



טריוויה פיתחה פלטפורמה לאספקת משחקי טריוויה רבי משתתפים, המאפשרים לגולשי האינטרנט לקיים משחקי אחד על אחד, משחקים מרובי משתתפים ותחרויות על סכומי כסף, תוך התמקדות במיומנויות מבוססות ידע ויכולת. שוקי היעד של החברה הם השווקים דוברי האנגלית.



החברה מפעילה זה חצי שנה ניסוי בטא (גרסת ניסיון) בשוק האמריקאי תחת המותג טריוויה און נט, שבמהלכו נרשמו יותר מ-50 אלף גולשים לשירותי החברה. במהלך החודש האחרון חתמה החברה עסקות עם שמונה גופי מדיה להפצת המוצר, כשהגדול והחשוב ביותר הוא ITV .ITV היא גוף המדיה השני בגודלו בבריטניה, ומפעילה ארבעה ערוצי טלוויזיה ועשרות אתרי אינטרנט בתחומים שונים. אתרי האינטרנט של הקבוצה מגיעים לחשיפה של יותר מ-100 מיליון גולשים בשנה.



משחקי טריוויה ומשחקי יכולת הם אחד הענפים הצומחים ביותר בשנים האחרונות. הם מוגדרים כמשחקי Casual (משחקים פשוטים), בניגוד למשחקים המוגדרים AAA (טריפל אי, משחקים בהם מושקע ממון רב). אלה משחקים פשוטים שלרוב לא דורשים חומרה מורכבת להפעילם. לפי איגוד Casual Games, תעשיית המשחקים הפשוטים מגלגלת 2.25 מיליארד דולר בשנה והיא גדלה ב-20% מדי שנה. ההערכות הן ש-200 מיליון איש נוהגים לשחק במשחקים פשוטים, ושוק משחקי האונליין זוכה לעדנה בשנים האחרונות. חברת המחקר DFC מעריכה כי שוק משחקי האונליין כולו צפוי להגיע ל-13 מיליארד דולר בשנה ב-2011.



רוב החברות הישראליות שפעילות בשוק הגיימינג (המשחקים), בעיקר חברות שמפתחות טכנולוגיה לשוק הגיימינג ולא חברות תוכן לפיתוח משחקים, רק מבשילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully