וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרקוד בכל המסיבות

TheMarker

1.4.2008 / 8:11

מתי בפעם האחרונה יצא לכם לפתוח את הבוקר עם דני דנקנר וצביקה זיו, להמשיך אותו עם גליה מאור, איתן רף, לב לבייב, נדב גרינשפון, גיורא עופר ושלמה זהר ולסיים אותו עם עפרה שטראוס? חמש מסיבות עיתונאים נדחסו אתמול ליום אחד שחתם את התאריך הרשמי לפרסום הדו"חות הכספי

חמש מסיבות עיתונאים נדחסו אתמול ליום אחד, שחתם את התאריך הרשמי לפרסום הדו"חות הכספיים. אולי העובדה שחלק מהדו"חות השנה פחות מוצלחים יכולה להסביר את צפיפות האירועים, שנקבעו כך בניסיון לצמצם את כמות הכותרות השליליות.



את האות נתן בנק הפועלים כבר ב-8 בבוקר עם מסיבת העיתונאים הראשונה. אחרי כן נערכו מסיבות עיתונאים של בנק לאומי, דיסקונט, אפריקה ישראל והאחרונה - קבוצת שטראוס. כמו הזמרים במסיבות יום העצמאות, שממהרים לעבור מבמת בידור אחת לשנייה, גם המוזמנים דילגו ממסיבה למסיבה, ועליהם ניצח ביד רמה היחצ"ן רני רהב, שנכח בשלוש מסיבות עיתונאים של שלושה מלקוחותיו: שטראוס, אפריקה והפועלים.



החברות והבנקים הקפידו להאכיל ולפנק את המוזמנים: בבנק הפועלים הגישו קפה הפוך, חביתות וסלט וירקות, והעניקו שי - פנקס מהודר מעור; באפריקה קידם את הנוכחים שולחן עמוס מתאבנים, גבינות וקינוחים. בניגוד לשנה שעברה, בה הוגש למוזמנים בקבוק יין כשי, הפעם ויתרו בחברה על המחווה.



בבנק לאומי הוגשו קפה וקינוחים וגם נתנו מתנה: רדיו שמותאם לחיבור USB; בדיסקונט הוגשו נתחי בשר עסיסיים, פירה ואנטיפסטי, והעיתונאים קיבלו במתנה תיקיית עור מהודרת.



בשטראוס כל התקרובת היתה מתוצרת מותגי הקבוצה: יוגורטים, שוקולדים של עלית, מילקי ושוקולדים של מקס ברנר. המוזמנים קיבלו גם שי - סלסלה מלאה במוצרי החברה.



חלק מהמוזמנים במסיבות העיתונאים השונות לא היססו לקחת את התשורות.



הפועלים: סוללת יחסי ציבור, אבל שרי אריסון לא היתה



המסיבה הראשונה והמסקרנת מכולן לנוכח האירועים האחרונים היתה זו של בנק הפועלים, שעבר תקופה לא קלה עם מחיקות של מאות מיליוני דולרים בשל משבר הסאבפריים ומשבר אמון המשקיעים.



מלבד העיתונאים, הורגשה במסיבה נוכחות מאסיווית של אנשי יחסי ציבור: מלבד רני רהב, איש יחסי הציבור של שרי אריסון, שנעדרה מהמסיבה, היו גם מושיק תאומים, שישב בשקט בצד והשקיף על הנוכחים, והדוברת עופרה פרויס. רהב, שנשאל על נוכחותו של תאומים, השיב כי הוא הפרסומאי של הבנק, וזו הסיבה לנוכחותו שם. אולם על פי הערכות, מעורבותו של תאומים בבנק אינה נגמרת בשירותי פרסום, והוא מספק לבנק ולראשיו גם שירותי ייעוץ.



האווירה היתה כבדה ונטולת הומור. יו"ר הבנק דני דנקנר נשא דברים, והשווה את הבנק לנושאת מטוסים; עוד נכחו באירוע: מנכ"ל הבנק צבי זיו והמשנה למנכ"ל בארי בן זאב.



לאומי: פתחו בהלצה על חשבון המתחרים



בלאומי האווירה היתה הרבה יותר מחויכת: מוסיקת מעליות קידמה את פני המוזמנים, והאירוע נפתח בהלצה: "ובכן", אמרה מנכ"לית הבנק גליה מאור, כשהיא עוקצת בעדינות את המתחרה הגדול שלה, בנק הפועלים - "כמה מפתיע שפתחתי את הדו"ח שלנו במקום מאוד מעניין - סיכונים וניהולם". לידה ישבו יו"ר הבנק איתן רף ומנהל הכספים ומשנה בכיר למנכ"ל זאב נהרי. דובר הבנק אבירם כהן היה שושבין האירוע.



האווירה הקלילה יחסית שבה התנהל האירוע, היתה כמובן פונקציה של המעמד של לאומי, שנהנה ממדיניות ההשקעות הסולידית שלו בשנים האחרונות ומהתחזקותו על חשבון הפועלים.



באירוע של בנק דיסקונט, בחדר שבמרכזו שורת צבעונים לבנים שמובילה היישר לפודיום, נשאו נאומים המנכ"ל גיורא עופר והיו"ר שלמה זהר. באירוע הוקרנו כמה סרטים, ובהם אחד המתאר את שירות עדכון הבוקר השבועי שמקבלים עובדי הבנק מירדנה ארזי. ארזי מדווחת לעובדים אחת לשבוע על חדשות הבנק. בדרך כלל מדובר, כמובן, בדיווחים חיוביים.



אפריקה ישראל: לבייב בורח מהמצלמות, גרינשפון שולט בחומר ושלט החברה צונח



באפריקה ישראל רצו מאוד לקרוא להתכנסות מסיבה, אבל למרות החגיגיות האירוע, שנערך במלון קראון פלאזה שברחוב הירקון בתל אביב, היה מהול בעצב, ולמרות הניסיון לשדר עסקים כרגיל, איש מהמוזמנים לא שכח שמניית החברה נמצאת בשפל של שנתיים, ושהחברה ידעה לא מעט עזיבות בשנה האחרונה ונמצאת במשבר ניהולי.



בחברה הקפידו על הפגנת נוכחות מאסיווית: 15 מבכירי החברה נדחסו בשתי השורות הראשונות במה שנראה כמו תמונת מחזור שנתית - בעיקר לאור העובדה שכולם הגיעו בתלבושת אחידה: חליפה כחולה או שחורה. בין הנוכחים: סמנכ"ל הכספים של החברה הבת אפי פיתוח אבי ברזילי, מזכיר החברה ז'קיס צימרמן; מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים יורם קרן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת אפריקה ובתו של לב לבייב צביה לבייב, מנכ"ל אפ"י אירופה עופר לינצ'בסקי. ליד לב לבייב, יו"ר החברה, ישב אורי ברגמן ממשרד עו"ד ברגמן וקסלר ושות', המלווה את החברה.



מצדו השני של לבייב ישב נדב גרינשפון, שמונה השנה למנכ"ל זמני של החברה ומנהל את הפעילות הפרטית של לבייב. במסיבת העיתונאים בשנה שעברה ישב גרינשפון במקום נסתר יחסית וספק אם מישהו מהמוזמנים הכיר אותו. השנה, מתוקף תפקידו הציבורי החדש, הוא כבר ישב ליד היו"ר. גרינשפון שלט בחומר ולא קרא מהדפים שהיו מונחים לפניו, אלא הנחה את האירוע בעזרת שתי מצגות וסרטים - שקצת הלאו את הקהל.



לבייב נראה קפוא ועצור. בקול בוטח ניסה להסביר את נפילת המניה שלו: "אני לא אנליסט, תפקידנו לנהל את החברה. תראו את הדו"ח שלנו - קשה לי להרים אותו כי לא התאמנתי הבוקר. חמישה קילו הוא שוקל", התבדח.



בניגוד לשנה שעברה, לבייב לא נותר במקום כדי להשיב לשאלות העיתונאים ומיהר לצאת מהמקום. "הנה, תראו, אני לא מתראיין - גם לא לערוץ 9", אמר לבייב, שמחזיק בערוץ הרוסי.



אנשי המלון נערכו למסיבת העיתונאים כמו שבסיס צבאי נערך לביקור הרמטכ"ל. לרגע אחד כמעט והשתנק אחד עובדי המלון, שראה את השלט של קבוצת אפריקה שהתנוסס מאחור נוטה הצידה במהלך נאומו של המנכ"ל, אולי כסמל לתהפוכות שעוברות על השווקים הפיננסיים. בסופו של דבר - שלא כמו המשבר - השלט סודר מיד. ואולם עובדי המלון יכולים לנשום לרווחה: זו תהיה כנראה הפעם האחרונה שבה מסיבת העיתונאים של אפריקה מתקיימת אצלם. בשנה הבאה יושלם המלון שמקימה אפריקה בבנייני עזריאלי בתל אביב, והיו"ר לבייב ישמח בוודאי להשוויץ בו במסיבת העיתונאים לדו"חות של 2008.



שטראוס: המורשת של סבתא



מסיבת העיתונאים של שטראוס נערכה בפעם הראשונה בבניין החברה החדש שבפתח תקוה. הקבוצה לא החמיצה הזדמנות למפגן של כוח ומורשת: העיתונאים התכנסו בחדר הישיבות המעוטר בתמונה ענקית של מייסדי שטראוס ריכרד והילדה שטראוס. עפרה שטראוס, יו"ר הקבוצה, שמחה להציג בפני העיתונאים את הספרייה רחבת הידיים בחדר המעוטר בתמונות ישנות של משפחתה ובספרי מתכונים מכל העולם, שחלקם שייכים לאוסף הפרטי של סבתה, הילדה. בספרייה מוצגות גם אריזות מזון נדירות וצנצנות ממתקים ענקיות.



חדר הכנסים הצמוד לחדר הישיבות מעוטר בפריטים מהמורשת של עלית, ובין היתר, ניתן למצוא בו את שטר המשכנתא המקורי שלקחו מקימי עלית כשפתחו את המפעל בארץ, ועטיפות מסטיקים ושוקולדים מראשית ימי החברה. ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, הציג את התוצאות הכספיות של החברה ל-2007; אולי מפני שהדו"חות היו חזקים והראו עלייה של כ-20% בהכנסות ברבעון האחרון של השנה, שטראוס הרגישה נוח לטעום באותו הזמן שוקולד מתוצרת הקבוצה.



לצדה של שטראוס ישבו גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ישראל, ואבי בן אסייג, סמנכ"ל הכספים. רני רהב, מנהל יחסי הציבור של הקבוצה, הצטרף לדיון לאחר כמה דקות. בסופה של מסיבת העיתונאים התפנו שטראוס ויתר המנהלים לראיונות ותצלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully