וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תודה: מיקרוסופט לא מתכוונת להעלות את הצעת הרכש ליאהו

סוכנויות הידיעות

1.4.2008 / 9:21

מקורבים למיקרוסופט ל"וול סטריט ג'ורנל": הזמן לצדנו

אנליסטים רבים העריכו כי למרות הצהרות דומות ששיחררה בחודשים האחרונים, תעלה מיקרוסופט בסופו של דבר את הצעת הרכש שהגישה ליאהו. עם זאת, גורמים המקורבים לחברה התעקשו בראיון ל"ג'ורנל" כי ענקית התוכנה אינה מתכוונת לסגת מעמדתה ומנסה למשוך זמן בתקווה לפתות את יאהו למגעים. "אין כל טעם להציע נגד עצמנו", אמר אחד הגורמים, שהתייחס לכך שלמיקרוסופט אין מתחרות המנסות לרכוש את יאהו.



האסטרטגים של מיקרוסופט מאמינים כי הזמן עומד לצדם, וטוענים כי תכניתה החדשה של יאהו להילחם בהצעת הרכש העוינת של מיקרוסופט, אשר במסגרתה היא מתכוונת להכפיל את תזרים המזומנים שלה עד 2010, לא הצליחה להרשים את המשקיעים ואינה מצדיקה העלאת מחיר. בנוסף, טוענים גורמים המקורבים למיקרוסופט כי ההאטה הכלכלית בארה"ב והחולשה הכללית בשוקי המניות גורמים להצעת הרכש המקורית להיראות נדיבה יותר ככל שעובר הזמן.



למרות הדיווחים לפיהם מיקרוסופט מתכוונת להדיח חברי דירקטוריון ביאהו המתנגדים להצעת הרכש שהגישה לחברה, מסרו הגורמים ל"ג'ורנל" כי לענקית התוכנה אין תוכניות מיידיות לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי לעורר הפיכה בדירקטוריון החברה.



בחודש שעבר, צפתה יאהו כי תעלה על תחזיות האנליסטים ב-3 השנים הקרובות ותכפיל את תזרים המזומנים שלה עד 2010 ל-3.7 מיליארד דולר. כמו כן, מתכוונת החברה להגדיל הכנסותיה, לא כולל תשלומים שהיא מעבירה לחברות אחרות, ל-8.8 מיליארד דולר. התחזיות מבוססות על שיעורי צמיחה בהכנסות ובתזרים המזומנים שעולים על תחזיות של 6 אנליסטים עבור 2009 ו-2010.



ב-10 בפברואר דחתה יאהו באופן רשמי את הצעת הרכש של מיקרוסופט בטענה כי היא נמוכה מדי. בעקבות הנפילה במניית מיקרוסופט מאז הוגשה ההצעה, המורכבת ממזומן ומניות, נפל ערכה של הצעת הרכש המקורית מ-44.6 מיליארד דולר ל-42 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully